Serie: Existence #2
Genre: Young Adult, Paranormal, Geesten
Gepubliceerd: Maart 2012
Taal: Engels, nog niet vertaald
Waardering: ★★★★☆
Add to Goodreads
Je zou denken dat wanneer je je vriend hebt gered van een eeuwig bestaan in de hel alles weer normaal zou worden. Nou ja, zo normaal als het leven kan zijn als je zielen kunt zien en je vriend de dood is. Maar voor Pagan Moore worden de dingen steeds gekker.
De quarterback en regerend hartenbreker van de school, Leif Montgomery, wordt nog steeds vermist. Terwijl de stad een bonk zorgen is is Pagan een nerveus wrak om andere redenen. Blijkbaar is Leif geen doorsnee tiener. Hij is niet eens menselijk. Volgens de dood heeft Leif geen ziel. De quarterback mag de stad dan verlaten hebben maar hij dringt steeds Pagan's dromen binnen . . . onuitgenodigd.
Dank wist van het begin af aan dat Leif niet menselijk is. Maar hij had zich geen zorgen gemaakt over een eenvoudig zielloos wezen. Nu beseft hij dat hij een grote fout heeft gemaakt. Pagan's ziel is gemarkeerd sinds haar geboorte als vergoeding aan een geest zo donker dat niet eens de dood bij hem in de buurt wil komen. Dank weet dat het redden van Pagan's ziel niet gemakkelijk zal zijn, maar Pagan is van hem. En hij heeft de hemel getrotseerd om haar te houden. Als de hel een stukje van hem wil hebben dan laat ze maar komen.

Review:

Een goede opvolger van Existence, ik heb er meer van genoten dan van het 1e deel. Nog steeds vind ik de naam Dank vreselijk, maar ik ben er inmiddels toch ook een beetje aan gewend geraakt. We weten al snel wat Leif  is en die wetenschap is niet in zijn voordeel. Maar hij is ook niet de slechterik die je zou verwachtten. Hij is zwak, durft niet tegen zijn vader in opstand te komen en stelt zijn eigen veiligheid voorop, maar zijn gevoelens voor Pagan zijn oprecht.
Dank is gelukkig veel vaker in beeld dan in Existence en daar ben ik blij om. Hij is absoluut zwijmelwaardig met zijn rock-star uiterlijk en beschermende en bezitterige gedrag.
Pagan is in dit deel veel volwassener geworden. Ze is zelfverzekerder in haar liefde voor Dank en zijn liefde voor haar en daardoor werd ze veel onafhankelijker wat in mijn ogen het verhaal veel sterker maakte.
Er zit een duidelijke stijgende lijn in deze serie. Gaf ik het 1e deel nog 3 sterren, voor Predestined geef ik zonder twijffel 4 en ik hoop dat deze stijgende lijn nog even doorzet. Ik kijk in ieder geval met meer spanning uit naar Ceaseless dan dat ik naar dit 2e deel deed.


Zie hier mijn review van Existence