Serie: The Demon Trappers #3
Genre: Young Adult, Demonen
Gepubliceerd: Maart 2012
Taal: Engels, nog niet vertaald
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
De dagen worden steeds donkerder voor de 17 jarige Demon Trapper Riley Blackthorne. Met haar vader's  gereanimeerd lichaam in veiligheid, Beck die nauwelijks met haar spreekt door haar relatie met een zekere knappe gevallen Engel en een  pas gemaakte deal met Lucifer heeft Riley genoeg om handen om een normale tiener leven lang te duren. Hoewel ze een deal met de hemel heeft gesloten om zijn leven te redden, verteld haar ex-vriend Simon de Demon Hunters van het Vaticaan dat ze samenwerkt met de hel. Dus nu is ze ondergedoken en staat ze bovenaan de lijst van meest gezochten. Maar het is duidelijk dat dit groter is dan Riley en het snel uit de hand loopt; iets sinisters is gaande in Atlanta ... of in iemand. De demonen werken voor de eerste keer samen en weigeren om te sterven waardoor burgers gevaar lopen. Riley denkt dat ze weet wie er achter dit alles zit maar wie zal haar geloven? Gevangen tussen haar afspraak met de hemel en haar belofte aan Lucifer vreest Riley dat de laatste oorlog gestreden gaat worden, en die oorlog is misschien dichterbij dan iedereen denkt . . . . .

Review:

In mijn vorige review van The Demon Trappers kon je lezen dat ik uit keek naar het laatste deel dat pas in de winter van 2012 uit zou komen. Nou ik kwam voor 2 verrassingen te staan. Ten 1e is dit niet het laatste deel maar komt er nog een 4e achteraan en ten 2e kwam hij niet uit in de winter (wat ik automatisch aannam als het einde van het jaar) maar in Maart (nou ja, ook nog een beetje winter). De tweede was een aangename verrassing, ik hoefde niet zo lang te wachten als ik dacht, maar de eerste vond ik wat minder want ik had me er op verheugd dat ik eindelijk zou weten hoe deze serie eindigt. Maar nu ik hem uit heb ben ik blij, blij dat ik nog een keer een avontuur met Riley mag meemaken want deze serie wordt met elk boek beter. Forgiven was nog spannender, emotioneler en ook een tikje romantischer. Ik weet nu in welk hokje ik Ori moet plaatsen en eindelijk ben ik ook opgewarmd voor Beck. Je krijgt iets meer emoties van hem te zien, je leert wat meer over zijn achtergrond en daardoor wordt zijn karakter dieper. Zijn gevoelens voor Riley worden duidelijker wat zorgt voor een aantal romantische momenten.  De strijd tussen Heaven en Hell komt tot uitbarsting en Riley komt er letterlijk en figuurlijk middenin te staan en helaas komt niet iedereen ongeschonden uit de strijd. Deel 4 gaat Foretold heten en staat gepland voor Augustus 2012, dat duurt gelukkig niet zo heel lang meer. Ook de cover voor dit laatste deel is bekend en ik vind het de mooiste van de 4.