Serie: Shade #3
Genre: Young Adult, Geesten
Gepubliceerd: April 2012
Taal: Engels, nog niet vertaald
Waardering: ★★★★☆
Add to Goodreads
Het leven kan veranderen in een oogwenk, en niemand begrijpt dat beter dan Aura. Het is alweer bijna een jaar geleden dat haar vriend op tragische wijze overleed. Ze heeft eindelijk Logan's violet gekleurde geest los kunnen laten, maar niet haar zoektocht naar de waarheid over haar verleden.
Als eerste persoon van een generatie die
 spoken kan zien is Aura ervan overtuigd dat ze een verbinding heeft met de Shift. Ze vertrouwd Zachary, altijd geduldig en altijd aan haar zijde, met alles wat ze weet. Maar als de overheid zijn leven bedreigt in een poging om Aura's geheimen te leren kennen, zal ze nergens voor terugdeinzen om zichzelf en degene waarvan ze houdt te beschermen ... zelfs als dat betekent dat ze haar eigen hart moet verraden.

Review:

Shine begint op exact hetzelfde moment waar Shift gestopt is; op de begraafplaats vlak nadat Logan afscheid heeft genomen van Aura en is overgestoken naar de andere zijde. En niet lang nadat Logan voorgoed is verdwenen krijgt Aura een vreselijk bericht. Een bericht waar mij de mond van open viel. Iets wat ik niet verwacht had . . . . .
Doordat Logan nu voorgoed verdwenen is neemt Shine een heel andere wending dan de voorgaande 2 boeken. Ik miste Logan. Miste zijn interacties met Aura, het gaf net dat beetje meer aan het verhaal; meer emoties en meer romantiek.
Zachary is nog steeds mijn favoriet, met zijn heerlijke schotse accent en zijn kilt, maar tot overmaat van ramp is Zachary ook een groot gedeelte van dit boek afwezig. Terwijl Aura druk op zoek is naar manieren om Zachary te redden krijgen we heel veel info over de verschillende instanties die voor of tegen de Shift en de geesten zijn en af en toe vond ik dat politieke spelletje moeilijk te volgen; wist af en toe niet meer wie wie nou maar weer was, het was verwarrend.
Wanneer Zachary en Aura eindelijk weer herenigd zijn in een romantische kasteel in Ierland, iets wat ze maanden ervoor gepland hadden, zetten ze alles op alles om de Shift ongedaan te maken. Maar hun missie wordt van alle kanten gedwarsboomd en daardoor komen ze meerdere keren in gevaarlijke situaties terecht. En na alles wat ze doorstaan hebben lijkt de missie ook nog mislukt.
Dit laatste boek van de Shade serie vond ik de minst leuke van de 3. Het was net als de voorgaande delen spannend en romantisch maar door de vele politieke info en zonder Logan, vond ik hem toch minder leuk.
Shine krijgt nog steeds 4 sterren, dat heeft hij zeker wel verdiend, maar ik ben toch een tikkeltje teleurgesteld.


Zie hier mijn review van deel 1&2