Serie: Of Poseidon #1
Genre: Young Adult, Zeemeerminnen
Gepubliceerd: Mei 2012
Taal: Engels
Waardering: ★★★★☆
Add to Goodreads
Galen is sterk, beschermend en prachtig, met opvallende paarse ogen en een lichaam om van te watertanden, en dat is wanneer hij in zijn menselijke vorm is. Hij komt van het Huis van Triton, de god van de zee, en hij is op zoek naar een meisje dat de gift van Poseidon heeft om zijn broer te redden van een huwelijk met een oplichtster. Emma is een mens. Althans, dat denkt ze. Wanneer Emma Galen ontmoet op het strand voelen ze allebei een zinderende chemie. Maar kan Galen haar ervan overtuigen dat ze de sleutel van zijn rijk bezit zonder te laten merken dat hij voor haar valt?

Review:

Dit is mijn eerste boek dat over zeemeerminnen gaat en als ze allemaal zo leuk zijn als deze kan ik dit genre ook gaan toevoegen aan mijn favorieten. Of Poseidon heeft sterke karakters, een, voor mij, origineel en intrigerend plot en het neemt ons regelmatig mee naar de prachtige wereld onder water. Maar dat die wereld niet alleen prachtig maar ook gruwelijk kan zijn maken we mee in één van de eerste hoofdstukken wanneer Emma en haar vriendin Chloe aangevallen worden door een haai. Even ervoor heeft ze kennis gemaakt met de knappe Galen en die ziet het allemaal gebeuren maar is niet snel genoeg ter plaatse om hen te helpen. Hij ontdekt daardoor wel dat Emma het meisje is waarnaar hij op zoek is. Galen is de prins van de Syrena en hij moet Emma er van zien te overtuigen dat ze de gift van Poseidon heeft en dat ze zijn rijk kan redden door met zijn broer te trouwen. Maar hoe langer Galen bij Emma in de buurt is, hoe harder hij voor haar valt en hoe moeilijker het wordt om haar te zien als de toekomstige vrouw van zijn broer.
De schrijfstijl van dit verhaal is bijzonder doordat het wordt verteld vanuit verschillende perspectieven. Emma's hoofdstukken zijn geschreven in de ik-vorm en Galen's hoofdstukken in de 3e persoon. Het is even wennen en ik had liever gezien dat de hoofdstukken van Galen ook in de ik-vorm geschreven waren maar het is wel origineel en doet verder niks af aan het verhaal.
Helaas is er nog niet bekend gemaakt wanneer het volgende deel uit gaat komen.