Serie: Young Assassins #1
Genre: New Adult, Hedendaags
Gepubliceerd: op Wattpad 
Taal: Engels
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
First Love is een killer, maar dat is zeventien jarige Annabelle Blanc ook. De tiener is opgeleid tot huurmoordenaar en is geleerd om nooit verliefd te worden. Ze leeft voor haar job tot ze Gabriel Sanchez ontmoet, de zoon van haar huidige doelwit.
Rijke, verwende en gemakzuchtige Gabriel Sanchez is een tiener playboy. Hij zet zijn zinnen op de mooie Annabelle, aangetrokken door de mysterieuze nieuwe jonge vrouw die een kat en muis spelletje met hem speelt. En Gabriel wordt meegezogen in een wereld van bedrog, geweld en moord.
Voor het eerst in haar leven uit balans gebracht worstelt Annabelle met haar attractie tot de knappe Gabriel.
Zullen Annabelle en Gabriel het verraad, de wraak en het verdriet kunnen overwinnen en een ​​blijvende liefde kunnen vinden wanneer hun twee werelden herhaaldelijk bij elkaar komen en uit elkaar worden getrokken door het lot?

Review:

Onder de indruk, dat is het eerste wat in mij opkomt als ik deze review schrijf. Weer heeft een amateur schrijfster van Wattpad mij omver geblazen met een enorm indrukwekkend verhaal. Ga je naar Goodreads en lees je de reviews die lezers achter gelaten hebben dan zie je dat de meningen over dit boek enorm verdeeld zijn. Met een aantal kanttekeningen die reviewers geplaatst hebben ben ik het (gedeeltelijk) eens, maar die kunnen mijn mening over dit verhaal niet veranderen. De romance tussen Gabriel en Annabella begint stormachtig en de manier waarop ze Max, de neef van Gabriel, behandelen is niet netjes. Annabella laat zich te makkelijk heen en weer slingeren tussen de twee jongens, maar ze heeft dan ook helemaal geen ervaring op het romantische vlak. Het gemak waarmee Annabella mensen vermoord en hoe ze erover denkt is te luchthartig en naïef, maar als je niet anders weet en vanaf jongs af aan getraind bent om huurmoordenaar te worden dan bekijk je die dingen waarschijnlijk met heel andere ogen.
Ik vond Young Love Murder fascinerend, spannend, emotioneel en romantisch, maar de liefde tussen Gabriel en Annabella is vernietigend en ze doen elkaar ontzettend veel pijn, letterlijk en figuurlijk, en dat bezorgde mij regelmatig een knoop in mijn maag.
Het is een enorm lang boek dat zich afspeelt over 3 jaar, maar het is vlot en goed geschreven en zelfs de rauwe, emotionele brieven die Gabriel aan Annabella schrijft in de periode dat hij er van overtuigd is dat hij haar nooit meer zal zien hielden mij aan het boek gekluisterd (meestal vind ik brieven in een boek de snelheid uit het verhaal halen).
Dit is het eerste deel uit de serie Young Assassins maar het is een zelfstandig verhaal. Over wie het volgende deel zal gaan weet ik nog niet maar ik vermoed dat dat over Jackson, de broer van Annabella, gaat.
Op het moment is Young Love Murder nog te lezen op Wattpad, maar hij is nu ook te koop via Amazon en het zal me dan ook niet verbazen als ze het boek binnenkort van haar Wattpad account haalt.
Ik heb overigens een tijdje terug ook al een boek van April Brookshire op Wattpad gelezen, The Bad Boy and the Cheerleader. Helaas kwam ik er te laat achter dat dat verhaal nog niet compleet is en ik nu wacht vol ongeduld tot hij af is want die is ook ontzettend goed!
Young Love Murder is wat mij betreft zeker een aanrader en de 5 sterren dubbel en dwars waard!