Serie: Personal Demons #3
Genre: Young Adult, Demonen, Engelen
Gepubliceerd: Mei 2012
Taal: Engels, nog niet vertaald
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
In deze laatste aflevering van de spannende serie is de strijd tussen Hemel en Hel van essentieel belang geworden, en Frannie Cavanaugh staat in het centrum ervan.
Met de hulp van de machtige engel Gabe en Demoon-veranderd-in-mens Luc heeft Frannie uit de handen van de hel weten te blijven. Maar toen de demonen  de beste vriendin van Frannie dooden en haar broer vernietigden is de inzet verhoogd. Als Frannie haar familie en vrienden 
veilig wil houden weet ze dat ze geen andere keuze heeft dan op de vlucht te gaan.
Hun beste verdediging is de kracht die Frannie heeft onder de knie te krijgen, maar haar pogingen  gaan gruwelijk mis. Als Frannie het niet snel leert kunnen de gevolgen verwoestend zijn, zelfs apocalyptisch.
Wat gebeurt er als je de Hel niet kunt ontlopen . . . of degene die je lief hebt niet kunt vertrouwen?

Review:

In Last Rite gaat de achtbaan onverminderd voort; we vallen van de ene gebeurtenis in de andere en Frannie wordt steeds dichter naar de hel getrokken. En de driehoeks verhouding tussen Luc, Gabe en Frannie maakt de situatie er niet beter op; haar gevoelens voor beide jongens vernietigd hun krachten waardoor ze steeds minder goed in staat zijn haar te beschermen. En tegen haar dromen kunnen ze haar al helemaal niet beschermen en die worden met de dag gevaarlijker. 
De uiteindelijke confrontatie met Lucifer en de zijnen is spannend, verrassend, bijzonder en heel verdrietig en het lijkt erop dat alles verloren is. Maar dan komt er hulp uit een onverwachte hoek . . . . .
In haar woord van dank verteld de schrijfster dat het bitterzoet is om een serie af te sluiten, ze heeft het gevoel dat ze voorgoed afscheid neemt van goede vrienden.
Ja, ik ben dan wel niet de schrijfster, maar zo voelt het voor mij ook. Ik heb enorm genoten van Personal Demons en ik zal Frannie, Luc, Gabe en alle anderen zeker gaan missen.
Last Rite was een geweldige afsluiter van de serie. Heb je Personal Demons nog niet gelezen, dan raad ik je zeker aan deze serie te gaan lezen want je weet niet wat je mist!

*wil je het boek nog lezen en niet weten hoe het afloopt lees dan de spoiler hier onder niet*

Show spoiler Hide spoiler

Ik heb vanaf het begin geweten dat Frannie en Luc aan het einde samen zouden zijn. Hij was ook mijn 1e keuze, Gabe is gewoon té goed voor deze wereld en komt veel beter tot zijn recht in de hemel, maar toch . . . . . zijn laatste ontmoeting met Frannie was wel heel emotioneel en deed me wensen dat het anders was gelopen. De manier waarop Luc terug komt bij Frannie vond ik in de eerste instantie vreemd en vergezocht, maar hoe langer ik er over nadacht, hoe meer ik tot de conclusie kwam dat het de juiste manier is en het goed is zo.