Genre: Young Adult, Hedendaags
Gepubliceerd: Juni 2012
Taal: Engels
Waardering: ★★★☆☆
Add to Goodreads
Hoe Ashley haar zomervakantie doorbracht? 
Stel je de knapste man in Hollywood voor. Zie je het meisje naast hem, die hem een een kop koffie geeft? Ja. Dat is haar.
Stage lopen op een grote filmset is niet slecht. Ze krijgt een aantal van de scènes te zien en kan zelfs haar mening geven. "Die kus keek nergens op. Erg zwak. Geen kans op een MTV award met die kus." LOL.
Tot dat de directeur zegt: "He, Stagiére. Ja, jij. Ashley. Je hebt gelijk. Dus, leer Caspian hoe te kussen. Oh, en ga voor de camera staan. We hebben je nodig in deze volgende shot."

Review:

Het begin was veelbelovend: de eerste ontmoeting tussen Ashley en Caspian was onverwacht en humoristisch, maar de vreemde, verwarrende schrijfstijl deed me dit boek na een paar hoofdstukken bijna aan de kant gooien. Omdat ik toch nieuwsgierig was hoe het verder zou gaan besloot ik 'versneld' verder te lezen: alleen die stukken lezen die me wel leuk leken. Maar al snel werd ik toch weer het verhaal ingezogen en las ik door de schrijfstijl heen. En ik ben er blij om anders had ik misschien de prachtige, intens romantische, scenes gemist, de scenes waarin Ashley Caspian moet leren kussen en ze een aantal romantische kus scenes uit films na spelen. In de meeste hedendaagse romans weet je al snel dat de hoofdpersoon valt voor de jongen, en andersom, maar in The Accidental Movie Star wordt je niet echt wijzer van de gevoelens van Ashley en Caz. Ondanks de toch niet zo goede start die ik had met dit boek heb ik hem in 1 ruk uitgelezen, met het gevolg dat ik erg laat op bed kwam ;-) De schrijfstijl was een groot minpunt voor mij, was die anders dan was dit boek minimaal 4 sterren waard geweest, nu zijn het er helaas maar 3.