Serie: The Lorien Legacies #3
Genre: Young Adult, Science Fiction
Gepubliceerd: Augustus 2012
Taal: Engels, is vertaald naar het Nederlands
Waardering: ★★★★☆
Add to Goodreads
Tot de dag dat ik John Smith, nummer vier, ontmoette was ik alleen op de vlucht, vechtend om in leven te blijven.

Samen zijn we veel krachtiger. Maar het kon maar zo lang duren tot we weer moesten scheiden om de anderen te vinden . . . .

Ik ging naar Spanje om nummer zeven te vinden, en ik vond nog meer; een tiende lid van de Garde die levend uit Lorien ontsnapte. Ella is jonger dan de rest van ons, maar net zo dapper. Nu zijn we op zoek naar de anderen, waaronder John.

Maar zij ook.

Ze kregen Nummer Een in Maleisie te pakken.
Nummer Twee in Engeland.
En Nummer Drie in Kenia. 
Ze vingen mij in New York, maar ik ontsnapte.
Ik ben Nummer Zes.
Ze willen afmaken waaraan ze begonnen.
Maar ze zullen eerst tegen ons moeten vechten.

Review:

The Rise of Nine is van het begin tot het einde één groot avontuur. We volgen de 5 Lorien in hun zoektocht naar de andere nog levende Lorien en vallen van het ene spannende moment in het andere en dat wordt versterkt doordat de perspectieven worden afgewisseld met John (nummer 4), Six (nummer 6) en Marina (nummer zeven). Aan het eind van dit boek is de Garde bijna compleet en maken ze zich op voor het laatste gevecht met Setrakus Ra, de onverslaanbare leider van de Mogadorians.
De enige die ik in dit deel gemist heb is Sam, het is nog steeds niet bekend waar hij is, wie hem gevangen houd of dat hij uberhaubt nog leeft.
Dit is en zeer constante serie. Vanaf  het eerste boek heb ik 4 sterren gegeven en ook dit boek krijgt er van mij 4, hij blijft gewoon erg leuk en ik kijk alweer met smart uit naar het volgende deel. Jammer genoeg duurt het nog een jaar voordat die verschijnt.