Genre: Young Adult, Magie
Gepubliceerd: April 2012
Taal: Engels
Waardering: ★★★★☆
Add To Goodreads
Overtuigd dat ze deel uit maken van het getuigen bescherming programma, is zestien jarige Jewel Rose over de hele wereld gereisd met haar familie als een roedel reizende zigeuners. Na aankomst in thuis nummer zevenentwintig ontmoet ze een mysterieuze jongen met magische krachten die beweert haar beschermer te zijn . . . en hij waarschuwt haar voor dreigend gevaar. Ondanks de duidelijk aanwezige vonken tussen hen ontdekt Jewel dat een relatie tussen hen verboden is, en hoe meer ze te weten komt over de donkere, broeierige Roman, hoe meer ze begint te twijfelen over wie ze kan geloven; de familie die haar opvoedde of de beschermer die beweert dat ze haar de hele tijd hebben voorgelogen.
Als ze worstelt om te ontdekken voor wie haar familie echt op de vlucht is, is ze gedwongen om haar moedervlek, die onthult wie ze is, te verbergen. Als nieuwe realiteiten naar de oppervlakte komen, onverklaarbare krachten verschijnen en twee verleidelijke jongens strijden om haar hart, vecht Jewel om er achter te komen wie ze kan vertrouwen in een steeds groeiende zee van leugens, en hoopt dat ze haar zeventiende verjaardag overleeft.

Review:

Spectral is een leuk, snel, origineel boek met een love triangle die minder voor stelt dan de samenvatting je wil doen geloven. Dat vond ik wel een beetje jammer want ik houd van die extra romantische spanning die daardoor aan een boek wordt toegevoegd, maar het verhaal was er niet minder leuk om. De romance tussen Roman en Jewel vond ik wel een beetje te snel gaan, vooral van Roman zijn kant. Ik vroeg mij daardoor regelmatig af of hij Jewel al langer volgde dan vanaf het moment dat ze elkaar voor het eerst ontmoetten, maar dat is me niet duidelijk geworden. De achtervolgingen waren spannend en de verschillende soorten van magie die gebruikt werden vond ik leuk gevonden. Jewel ging vrij koel en volwassen om met de dingen die gebeurden en die haar te wachten stonden, en dat getuigde van een sterke persoonlijkheid.
Al met al een erg leuk boek!