Serie: Born at Midnight #4
Genre: Young Adult, Geesten, Vampiers, Weerwolven, Fae
Gepubliceerd: Oktober 2012
Taal: Engels
Waardering: ★★★★☆
Add to Goodreads 
Zelfs op een kamp voor bovennatuurlijke tieners voelt Kylie Galen zich niet normaal. Ze ziet niet alleen geesten, het lijkt er op dat ze niet de kenmerken heeft van één groep maar van allemaal. Kylie worstelt met de geheimen van haar identiteit en ze begint zich zorgen te maken dat Lucas nooit in staat zal zijn om haar te accepteren voor wat ze is en wat ze is niet . . . een weerwolf. Zijn pack staat in de weg en Kylie vindt zichzelf steeds meer naar Derek trekken, de enige persoon in haar leven die bereid is om het onmogelijke te accepteren.
Alsof het leven niet moeilijk genoeg is krijgt ze bezoek van de geest van Holiday, haar vertrouweling. Het probleem is alleen: Holiday is niet dood . . . nog niet. Nu moet Kylie racen tegen de klok om iemand van haar vrienden te redden van een onzichtbaar gevaar voordat het te laat is, en ondertussen proberen om haar relatie met Lucas te redden. In een wereld van constante verwarring is er maar een ding dat Kylie zeker weet: verandering is onvermijdelijk en aan alle dingen komt een eind . . . misschien ook aan haar tijd op Shadow Falls.

Review:

In Whispers at Moonrise gebeurde zo ontzettend veel, en alle geheimen rond die gebeurtenissen frustreerden mij enorm. Ik ben wat dat betreft niet de geduldigste, ik wil gewoon gelijk alles weten en opgelost zien, maar ik weet ook heel goed dat, als het gelijk allemaal verteld wordt, de spanning er meteen af is en het boek de helft korter en dat wil ik natuurlijk ook niet. Het raadsel rond Kylie's identiteit blijft nog een tijdje een raadsel, maar halverwege het het boek is dat geheim gelukkig eindelijk opgelost. Maar daarmee begint het bovennatuurlijke leven pas voor Kylie want ze moet die gave nog wel onder controle zien te krijgen en dat lijkt nog niet zo makkelijk; het zorgt in ieder geval wel voor een paar verrassende en grappige situaties. De spanning tussen Kylie, Derek en Lucas is ook nog steeds aanwezig; ze wordt nog steeds heen en weer geslingerd tussen haar gevoelens voor hen. Wanneer ze eindelijk beseft dat Lucas degene is waar ze mee verder wil is ze getuige van iets dat haar leven totaal verwoest. Het is hartverscheurend en verdrietig en een uur nadat ik het boek uit had liep ik nog te schelden op Lucas. Zijn achterliggende gedachte mag dan nobel zijn, hij had het nooit zover moeten laten komen en ik vraag mij af of het ooit terug te draaien valt. Bovendien leek het er op dat hij het niet met tegenzin deed en dat maakte me nog het meest kwaad. Dit einde vond ik verschrikkelijk frustrerend en het mag dan misschien maar een half jaar duren voor het 5e en laatste deel, Chosen at Nightfall, uit komt, met zo'n einde als dit duurt het een half jaar veel te lang.

---------------*---------------