Serie: Witch Way to Turn #1
Genre: Young Adult+, Paranormal, Vampiers, Demonen
Gepubliceerd: Augustus 2012
Taal: Engels
Waardering: ★★★☆☆
Add to Goodreads
Kun je één jongen je hart geven en een ander je ziel? 

Het laatste wat achttien jarige Breena Cross nodig heeft in haar leven is meer complicaties. Ze balanceert tussen studeren, werken, proberen haar pleeg-zus veilig te houden en kwijlen over de nieuwe jongen op haar werk. Maar de dingen worden een stuk ingewikkelder wanneer er in een vlaag van woede een donkere magie in haar ontwaakt en vanaf dat moment moet ze de bovennatuurlijke onderwereld van zich af weten te houden. Myles, Breena's kwijlwaardige collega en vampier, heeft een lading geheimen waarvan één dat hij fang-over-lip verliefd is op Breena en daardoor in gevaar komt van het schenden van de voorwaarden van zijn straf. Orin is een ziel-hongerige moordenaar die Breena moet doden. Maar met één blik in haar ogen ziet hij zijn eigen verloren mensheid. Voor een keer denkend aan iemand anders dan zichzelf, kiest hij ervoor om geen eind aan haar leven te maken, ook al betekent dat gevaar voor hemzelf. Ondanks dat een gevangene en een moordenaar om haar vechten is alles wat Breena wil de voogdij over haar zus. Maar om dit te krijgen zal ze de hulp nodig hebben van zowel Myles als Orin. En als Breena niet leert om de duisternis binnen in haar te beheersen kan ze haar zus verliezen . . . voor altijd.

Review:

Het eerste minpunt dat ik aan kan geven is dat het het begin van een serie is en dat was me niet duidelijk voordat ik eraan begon. Het zal mijn beoordeling niet beïnvloeden, maar ik baalde er wel een beetje van want ik had op dat moment gewoon zin om een stand-alone te lezen. Op zich was Witch Way to Turn een leuk boek met een leuk plot en leuke karakters, en ik heb hem in bijna 1 zitting uitgelezen, maar 3 sterren is toch het maximum dat ik er aan kan geven. Het tweede minpunt is dat het voor mijn gevoel allemaal een beetje te makkelijk en te snel ging. Breena accepteerde de vreemde, bovennatuurlijke, verschijnselen te makkelijk en dat kwam onnatuurlijk op mij over. En een connectie met de karakters kon ik niet echt krijgen. Maar het was spannend, mysterieus en romantisch genoeg om hem leuk te vinden. Over wanneer het volgende deel uit gaat komen is nog helemaal niets bekend gemaakt door de schrijfster.

---------------*---------------