Serie: Charley Davidson #4
Genre: Adult, Demonen, Geesten
Gepubliceerd: Oktober 2012
Taal: Engels
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
Soms is de Grim Reaper zijn waardeloos. En sinds het laatste geval zo verkeerd ging heeft Charley een paar maanden vrijaf genomen om te wentelen in de wonderen van zelfmedelijden. Maar wanneer een vrouw op haar stoep verschijnt in de overtuiging dat iemand  haar probeert te vermoorden moet Charley zichzelf dwingen om te helpen. Of op zijn minst aan te kleden. Ze realiseert zich al snel dat er iets mis is wanneer iedereen die de vrouw kent zweert dat ze gek is. Hoe meer ze het verhaal van de vrouw weten te weerleggen, hoe meer Charley het gelooft.

Ondertussen is de sexy, zwoele zoon van Satan, Reyes Farrow, vrijgesproken van alle aanklachten. Hij is uit de gevangenis en uit het leven van Charley, volgens haar wensen en een aantal perfect getimede doodsbedreigingen. Maar zijn afwezigheid heeft een ernstige invloed op haar seksleven. Terwijl er andere belangrijke dingen gebeuren, zoals het feit dat de stad Albuquerque in de greep wordt gehouden van een brandstichter, heeft Charley het er moeilijk mee om bij hem uit de buurt te blijven. Vooral als het er op lijkt dat Reyes een rol speelt. 

Net als haar leven weer een beetje normaal begint te worden wordt Charley weer in de richting van de wereld van de misdaad geduwd, en in de richting van de duivel in blue jeans.

Review:

Van de eerste drie delen van deze serie heb ik geweldig genoten en ik keek dan ook met smart uit naar deel 4. Gelukkig is Fourth Grave Beneath My Feet eerder uitgekomen. Tijdens het schrijven van mijn review van de 1e 3 delen wist ik niet beter dan dat hij ergens in 2013 uit zou komen.
Ondanks dat ik zo genoten heb van die 3 delen had ik even tijd nodig om weer in het verhaal te komen, maar Darynda weet op een hele subtiele wijze je weer up to date te brengen. Toch genoot ik in het begin niet zo van het verhaal als ik gedacht had. Af en toe vond ik de hersenspinselen en daarbij behorende humor van Charley té veel van het goede. Dit komt omdat Charley, na haar ervaring in het einde van deel 3, veranderd is van een stoere meid naar een bange kluizenaar die zich niet helemaal normaal gedraagt. En ze wil niks meer met Reyes te maken hebben omdat hij haar als lokaas voor zijn vader gebruikt heeft en ik miste hem in het begin enorm. Zijn donkere, intense en sexy aanwezigheid is één van de dingen die deze boeken zo geweldig maken. Gelukkig was hij later wel meer aanwezig maar Donovan, de biker bad boy, en Garret hebben we helaas het grootste gedeelte van het boek gemist. Donovan is ook een favoriet van mij. Hij mag dan lid zijn van een motorbende, diep van binnen is hij een softie en misschien zelfs een nog betere keuze voor Charley dan Reyes.
Er gebeurt weer ontzettend veel in dit boek en soms vraag ik mij af of Charley ooit wel eens slaapt. Zelfs midden in de nacht staat ze nog bij iemand op de stoep om vragen te stellen.
Naast de mannelijke favorieten in deze serie heb ik ook een vrouwelijke favoriet; Artemis, de nieuwe guardian angel van Charley. Aan het einde van deel 3 wisten we wie die guardian angel zou zijn maar hadden haar nog niet in actie gezien. Ik vind het een ontzettend leuke aanvulling op het verhaal.
Er staan zowiezo nog 2 boeken gepland voor deze serie en zoals het er nu op lijkt zullen ze allebei in 2013 gaan verschijnen. Deel 5 in Juli 2013 en van deel 6 is het nog niet precies bekend.

---------------*---------------