Genre: Young Adult, Paranormal
Gepubliceerd: Oktober 2012
Taal: Engels
Waardering: ★★★☆☆ 
Er gebeurt nooit iets in Noorwegen. Maar in ieder geval weet Ellie wat ze kan verwachten van een bezoek aan haar grootmoeder: een rustig vissersdorpje en lange, rustige zomerdagen. En misschien kan ze eindelijk onder de schaduw van haar te perfecte oudere broer Graham uit komen.

Wat Ellie niet verwacht is dat de irritante beste vriend van Graham, Tuck, mee gaat. Ook kon ze zich niet voorstellen dat er jongens vermist zouden raken en geruchten van onmogelijke ontvoeringen de ronde zouden doen. Het minst van al verwachtte ze dat er iets krachtigs , iets ouds in haar zou ontwaken, en dat vreemde gefluister roept Ellie op haar plaats op te eisen tussen mythologische strijders. In plaats van rust en stilte, is er ineens een hoop te doen voor een meisje uit LA tijdens haar zomerse verblijf in Noorwegen! En wanneer Graham verdwijnt is het aan Ellie en de altijd sarcastische, verleidelijke Tuck, om de waarheid over de verdwijningen te ontdekken en de snode plannen erachter te dwarsbomen.

Review:

Valkyrie Rising viel me tegen, volgens mij had er veel meer uit gehaald kunnen worden dan de schrijfster gedaan heeft. Het verhaal gaat over Valkyrie's, vrouwen uit de Noorse mythologie, en voor mij was dat nieuw en uniek, maar ik had niet een overduidelijk gevoel dat het zich in Noorwegen afspeelde en dat had ik eerlijk gezegd wel een beetje verwacht. De relatie tussen Tuck en Ellie vond ik stroef, vreemd en de romantische kant van mij kwam niet aan zijn trekken. Als het verhaal mij op het puntje van de stoel had gehouden had het voor mij niet uitgemaakt of het romantisch was of niet, maar ook dat gebeurde niet. En ik kon maar geen connectie krijgen met de karakters.
Door de originaliteit van het verhaal was het leuk genoeg om uit te lezen en dat is ook de enige reden waarom ik drie sterren gegeven heb.

---------------*---------------