Serie: Shadow Reader #2
Genre: Adult, Feeën
Gepubliceerd: Oktober 2012
Taal: Engels
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
McKenzie is een normale student, met uitzondering van een kleine eigenaardigheid: ze is een schaduw lezer, iemand die de fae kan zien en hun bewegingen kan volgen tussen onze wereld en het Rijk. Het is een geschenk waarvoor ze krankzinnig is verklaard, een waarvoor ze familie en vrienden heeft geriskeerd en een die haar onder heeft gedompeld in de wrede burgeroorlog tussen de fae.

Nu het bewind van de Koning en zijn kwaadaardige Generaal is beëindigd hoopt McKenzie een normaler leven te leiden tijdens het verkennen van haar nieuwe relatie met Aren, de rebel fae die haar hart gevangen heeft. Maar als haar beste vriendin, Paige, verdwijnt weet McKenzie dat haar wens, voor nu, een droom is. McKenzie is de enige die haar vriendin kan redden, maar als ze niet op past kunnen haar beslissingen de levens gaan kosten van iedereen waarvoor ze zo hard gevochten heeft.

Review:

De 2e van deze serie is net zo betoverend als de eerste en dit niet in de laatste plaats door de groeiende liefde tussen McKenzie en Aren.
Ik was hard voor ze aan het duimen maar de burgeroorlog kost zo ontzettend veel tijd dat ze elkaar nauwelijks zien. En dat maakt dit boek zo geweldig; elke pagina voel je de connectie en de groeiende gevoelens tussen hen, maar het draait daar zeker niet alleen om. Er gebeurt zo ontzettend veel: ze moeten Paige bevrijden, McKenzie wordt gevangen genomen, ze moeten een gevaarlijk serum zien te vinden, ze moeten er voor vechten dat de nieuwe leider wordt geaccepteerd en ondertussen probeert McKenzie een normaal leven op te bouwen in haar eigen wereld.
Aan het einde heeft McKenzie definitief een keuze gemaakt tussen Kyol en Aren en dan gebeurt er iets waardoor alles weer in duigen valt. Ik vond het hartverscheurend en wilde dat ik het volgende deel er gelijk achteraan kon lezen. Helaas heeft de schrijfster alleen bekend gemaakt dat er een derde deel komt, nou daar ben ik blij om, ik zou niet willen dat het bij dit einde blijft, maar wanneer dat zal zijn heeft ze er niet bij vermeld. Ik hoop natuurlijk dat dat heel snel zal zijn!

Klik voor mijn review van deel 1 hier

---------------* Veel Leesplezier *---------------