Serie: Chasing Nikki #1
Genre: New Adult, Hedendaags
Gepubliceerd: Februari 2012
Taal: Engels
Waardering:★★★★★
Add to Goodreads
Chase Walker used to be a good kid—charming, athletic, and with a bright future ahead, but that was before travesty struck his life, sinking him into deep despair. Caught up in a world of drugs and alcohol, he doesn’t notice time slipping away until he’s arrested for underage drinking one night. Fed up with watching her son destroy his life, Chase’s mom relocates him to live in a small ranching community with his ex-military grandfather. Chase is far from happy about the situation until he meets, Nikki, the cute cheerleader who won’t give football players like him the time of day. Chase enjoys a good challenge though and sets out to claim Nikki for his own. He soon discovers she’s more than a pretty face—she’s a balm to his troubled spirit also. But when tragedy strikes Nikki’s life too, suddenly Chase finds himself put to the ultimate test. Can he trust Nikki, and all that she’s taught him? Will it be enough?

Review:

Dit boek heb ik in één ruk uitgelezen: heerlijk die lekkere luie lees zondagen ;-) ! Maar dat was niet de enige reden waarom ik hem in één keer uitgelezen heb. Vanaf het eerste hoofdstuk tot en met het laatste had dit boek mijn volle aandacht. En ik ben ontzettend blij dat ik gewacht heb met het lezen van Chasing Nikki totdat het 2e deel ook gepubliceerd was want aan het einde liepen de tranen me over de wangen.
Part One van Chasing Nikki was pijnlijk en confronterend maar had ook zeker humor; ik genoot van de pittige en humoristische dialogen tussen Nikki en Chase. En romantisch, o het was zo heerlijk romantisch!
Het verhaal wordt volledig verteld vanuit het oogpunt van Chase en hij is een zeer aangename persoonlijkheid, ondanks dat hij hard op weg is zijn eigen leven te verwoesten. Het is zeer pijnlijk om te lezen hoeveel onverwerkt verdriet Chase met zich meedraagt. Maar wanneer hij Nikki voor het eerst ziet is hij ineens gefocust op iets heel anders; haar zover krijgen dat ze met hem uit gaat. Zonder het te beseffen is zij degene die hem weer op de been helpt en hem leert zijn verdriet een plaatsje te geven.
Part Two is verwoestend. De pijn en het verdriet zijn zo intens, niet te beschrijven.
Ik ga verder niet in op het hoe en wat van dit tweede gedeelte. Het is zo'n belangrijk onderdeel, het zou teveel verraden en dat is niet leuk. Wat ik wel kan vertellen is dat je de epiloog niet moet lezen als je het 2e deel ook wilt gaan lezen. Het doet verder niks af aan mijn waardering voor dit boek maar het is een groot minpunt. De epiloog speelt zich nl 4 jaar later af terwijl deel 2 zich afspeelt op dezelfde tijdlijn als deel 1 en naadloos aansluit. Het verraad de uitkomst van deel 2 en dat kan je leesgenot bederven. Ik ga nu snel verder met deel 2 en duim voor een happy end voor Chase.

Op dit blog, Chasing Nikki, kun je het eerste hoofdstuk lezen, vind je een aantal prachtige foto's van Chase en de geweldige trailer van het boek.

---------------* Veel Leesplezier *---------------