Serie: Captured #1
Genre: Adult, Hedendaags, Erotisch
Gepubliceerd: December 2012
Taal: Engels
Waardering:★★★.5
Add to Goodreads
Callie 
What’s a girl to do when she meets a man who claims the heart that she’s already given to someone else? My boyfriend is everything I’ve ever wanted, he’s perfect, but when I met Joe ... I can’t even describe the intensity of my attraction to him. I’d never experienced anything like it before. Since then, it’s become something so much deeper and I’m finding it impossible to ignore what I feel for him. I know I’m already with the man I should be with, yet I want Joe. I can’t seem to get my head and my heart to agree on this. I’m not about to cheat and I won’t just drop the man I love. But what do I do about Joe?

Joe 
Tattoos, bikes and women – that’s been my life for the last two years and it suited me just fine. Until the day I swerved to avoid a raggedy old VW Bug heading my way, hit the sidewalk, and ended up sprawled on my back. I came around to a pounding headache and the most gorgeous girl I’ve ever seen. Don’t know if it was the effect she had on me, or the accident, but I somehow managed to let her go without exchanging information, more importantly numbers. Maybe it would’ve been better if things had stayed that way. Maybe then I wouldn’t be caught up in this dilemma. I should do what most guys would do and pursue her, regardless of her being in a relationship. Trust me, it’s tempting. The problem is, I’ve been on the receiving end of a situation similar to this, so I know the hurt I could cause and I don’t think I can do that. But I want Callie. I want her bad. 

When Callie and Joe met, neither were prepared for the sequence of events that would follow, or the impact of the choices they would go on to make.

Review:

Ik heb een beetje een dubbel gevoel over dit boek. Aan de ene kant vond ik hem geweldig; de emoties, de spanning, romantiek en de erotiek, maar aan de andere kant haatte ik het. Het was zeker een heel goed verhaal met geweldige karakters en een geweldige romance; een diepe liefde tussen twee personen die door verschillende omstandigheden steeds tot problemen en een enorm hartzeer lijdt. Maar het tijdsbestek waarover het verhaal zich afspeelde vond ik veel te lang; ik houd niet zo van verhalen waarin jaren overgeslagen worden. Het springt van eerste ontmoeting tussen Callie en Joe, en een aantal maanden erna, naar 7 jaar later (dan zijn we trouwens wel al 22 hoofdstukken verder). 7 jaar!! Dat vind ik veel te lang. En als het daar maar bij blijft, maar na een onverwachte ontdekking, die je kunt verwachten als het verhaal gaat over een man in wiens verleden vele vrouwen de revue zijn gepasseerd, springt het verhaal trapsgewijs nog eens 3 jaar verder. Dan zijn we dus al met al 10 jaar!! verder. Dat vond ik echt niet leuk. En aan het einde, wat in dit geval wel een happy end genoemd kan worden, lijkt het er op dat het ook nog een vervolg krijgt. Ik had ergens gelezen dat het volgende deel over iemand anders gaat, maar nu twijfel ik daarover door specifiek geplaatste laatste regel van het boek:  This is so not the end! This is our brand new beginning. x
Ik hoop eigenlijk niet dat het volgende deel ook ook over Callie en Joe gaat, want ik weet niet of ik nog meer hartzeer aan kan (en of ik er überhaubt wel over wil lezen want ze hebben al zoveel jaar verspild).
Voor mijn beoordeling werd ik enorm heen en weer geslingerd tussen het ene moment 3 en het andere moment  5 sterren, en een logisch gemiddelde is dan 4 sterren natuurlijk. Maar het feit dat er boeken zijn die ik 4 sterren heb gegeven zonder mij ook maar een moment te ergeren weegt toch zwaarder dus geef ik dit boek 'maar' 3,5.

---------------* Veel Leesplezier *---------------