Genre: New Adult, Hedendaags
Gepubliceerd: Oktober 2012, te koop via Amazon.com. De eerste 4 hoofdstukken kun je nog lezen op Wattpad
Taal: Engels
Waardering: ★★★☆☆
Mason en Logan Kade zijn twee broers die hun eigen ding doen. Er werd van ze verwacht dat ze voor Fallen Crest Academie zouden kiezen. Ze kozen voor de openbare school. En nu moet Samantha bij hen in huis wonen. Het probleem is dat er niets is dat haar wat kan schelen: de twee broers niet, haar vrienden niet, haar vreemdgaande vriendje niet en zelfs de echtscheiding van haar ouders niet. Maar misschien is dat een goede zaak. Misschien is verandering een goede zaak.

Review:

Fallen Crest High vond ik een vreemd, verwarrend en ook een beetje een duister verhaal. Mason en Logan zijn knappe, populaire en beruchte broers van rijke afkomst maar ze hebben om de één of andere reden er voor gekozen niet naar de elite school te gaan maar de publieke. Ze zijn berucht omdat ze vaak ruzie zoeken en mensen terroriseren en Logan is daarnaast nog berucht om al zijn vrouwelijke veroveringen. Samantha zit op de elite school omdat haar vader daar football coach is. Haar moeder heeft haar vader verlaten voor de vader van Mason en Logan en nu moet ze samen met haar moeder verhuizen naar hun villa. Sam is niet onder de indruk van de jongens en wil niet dat iemand weet dat ze bij hun woont. Haar houding verbaasd de jongens en het duurt niet lang voordat ze haar onder hun vleugels nemen, haar beschermen en er een soort vriendschap ontstaat. Aan de ene kant vond ik de jongens nobel omdat ze hun nieuwe zus wilden beschermen, maar de methodes die ze daar voor gebruikten, mensen compleet de grond in trappen, vond ik maar zozo en wat ik helemaal niet kon begrijpen is dat Sam nooit ingreep, ook niet op de momenten dat het onterecht was. Volgens mij spoorde Logan voor geen meter, ik vond het maar een rare kwast, en van Mason kon ik eigenlijk ook geen hoogte krijgen, niet eerder dan bijna aan het einde wanneer hij zijn ware gevoelens voor Sam laat zien. Samantha vond ik ook niet zo'n geweldige persoonlijkheid. Haar hele wereld implodeert in een hele korte periode en ik vroeg mij wel eens af hoeveel meer een persoon kan verdragen voordat hij/zij helemaal doordraait en haar gedrag was daarom niet helemaal verwonderlijk, maar toch kon ik me niet vinden in haar koude, harde en vreemde manier van reageren. En al die intriges en rivaliteit op school maakten me duizelig.
Dit boek gaf me een beetje de kriebels.
Bovenstaande klinkt allemaal niet echt positief en toch heb ik tot diep in de nacht zitten lezen omdat ik het boek niet weg kon leggen. Ik wilde natuurlijk weten hoe het af zou lopen en het fascineerde me op de één of andere manier ook wel weer.
De schrijfster was begonnen aan een vervolg en heeft dat voor onbepaalde tijd weer stop gezet. Ik weet niet of ik hem zou gaan lezen na deze ervaring maar het is ook niet nodig want Fallen Crest High is heel goed te lezen als een stand-alone.

---------------* Veel Leesplezier *---------------