Serie: The Crescent Chronicles 1&2
Genre: Young Adult, Shifters
Gepubliceerd: Augustus 2012
Taal: Engels
Waardering: ★★★.5
Add to Goodreads
Sometimes you just have to take flight. A summer in New Orleans is exactly what Allie needs before starting college. Accepting her dad’s invitation to work at his hotel offers an escape from her ex-boyfriend and the chance to spend the summer with her best friend. Meeting a guy is the last thing on her mind—until she sees Levi. Unable to resist the infuriating yet alluring Levi, Allie finds herself at the center of a supernatural society and forced to decide between following the path she has always trusted or saving a city that might just save her.

Review:

New Orleans is één van mijn favoriete settings in boeken. Het is fascinerend door de verschillende culturen die in één stad samengesmolten zijn, de jazz en de rijke historie. Dat is één van de redenen waarom ik deze boeken gekozen heb. Een andere is de cover van deel 1, het straalt iets mysterieus en romantisch uit. En de derde is het woord 'supernatural' in de samenvatting. Voor iets bovennatuurlijks ben ik altijd wel te vinden.
Ik had geen idee wat ik kon verwachten maar ik was zeer verrast en ik vind deze supernaturals heel origineel. Wat me wel tegen viel was dat het het grootste gedeelte, zowel in deel 1 als in deel 2, alleen maar over het kat en muis spelletje tussen Levi en Allie gaat. Er gebeurt weinig bovennatuurlijks, er zijn een paar ontvoeringen en op de achtergrond is er de dreiging van een vijandige tak van de Pteron, niet echt heel erg spannend. Alleen de romantiek in deze boeken zorgde ervoor dat ik ze toch met plezier heb gelezen. Beide boeken eindigen heel abrupt en deel 2 heeft daarnaast ook nog een cliffhanger.
Het 3e deel komt dit jaar uit maar wanneer . . . . . ??

---------------* Veel Leesplezier *---------------