Genre: New Adult, Hedendaags
Gepubliceerd: November 2012
Taal: Engels
Waardering: ★★★★☆
Add to Goodreads
Sarah O’Brien is alive because of the pact she and her brother made twelve years ago — James will protect her from their violent father if she promises to never leave him. For years, she’s watched James destroy his life to save hers. If all he asks for in return is her affection, she’ll give it freely. Until, with a tiny kiss and a broken mind, he asks for more than she can give.   Sam Donavon has been James’ best friend — and the boy Sarah’s had a crush on — for as long as she can remember. As their forbidden relationship deepens, Sarah knows she’s in trouble. Quiet, serious Sam has decided he’s going to save her. Neither of them realizes James is far more unstable than her father ever was, or that he’s not about to let Sarah forget her half of the pact . . .

Review:

Dit boek is verschrikkelijk. Het heeft een compleet wrak van me gemaakt. En het heeft ook nog geen goed einde ook. En dat vind ik nog het ergste van alles. Ik kan leven met de emoties die zo'n pijnlijk, vernietigend boek met zich mee brengt, zolang het aan het eind maar allemaal goed komt. Maar als het einde bijna nog verschrikkelijker is dan alles wat er gebeurt is, dan ben ik even helemaal de weg kwijt. Na het lezen van de eerste regels van het laatste hoofdstuk heb ik eerst eens een tijdje voor me uit zitten staren en heb heel wat tranen weg moeten slikken. Dat zag ik niet aan komen.
James en Sarah zijn jarenlang mishandeld door hun vader en James heeft Sarah altijd beschermd en zoveel mogelijk de klappen die voor haar bestemd waren proberen op te vangen. Hij is de enige waarop ze terug kan vallen. Maar dan komt Sam in haar leven, de beste vriend van James, en ze beginnen stiekem een relatie want de bescherming en bezitterigheid van James begint verontrustende vormen aan te nemen.
Sarah is een sterke persoonlijkheid die ik bewonderde om de kracht en flexibiliteit die ze ondanks de jarenlange mishandeling heeft. Maar haar zwak voor haar broer en haar naïviteit ten opzichte van zijn controlerende en bezitterige gedrag is heel erg frustrerend. Vooral als Sam haar de perfecte oplossing en vlucht uit haar uitzichtloze bestaan bied en ze steeds maar weer excuses heeft waarom ze James niet alleen kan laten. Dat ze niet ziet wat wij als lezers wel heel duidelijk zien maakt het verwoestende einde nog pijnlijker. Ik blijf maar denken: had ze maar dit . . . of had ze maar dat . . . maar het veranderd helaas niks meer aan de uiteindelijke uitkomst.
Ik hoop, tegen beter weten in waarschijnlijk, dat dit boek een vervolg krijgt want ik wil er niet zomaar vanuit gaan dat Sarah in de toekomst gelukkig gaat worden, ik wil er over lezen! 50 Hoofdstukken lang heb ik met haar meegeleefd en ik zou dolgraag zwart op wit willen zien dat ze het geluk vind dat ze verdient.
Flawed is een boek dat ik je zeker aanraad om te lezen maar wees er op voorbereid dat het geen vrolijk boek is.

---------------* Veel Leesplezier *---------------