Serie: Heroes of Olympus #1
Genre: Young Adult, Griekse Goden
Gepubliceerd: Oktober 2010
Taal: Engels
Waardering: ★☆☆☆☆
Add to Goodreads
Jason has a problem. 
He doesn't remember anything before waking up on a school bus holding hands with a girl. Apparently he has a girlfriend named Piper. His best friend is a kid named Leo, and they're all students in the Wilderness School, a boarding school for "bad kids", as Leo puts it. What he did to end up here, Jason has no idea—except that everything seems very wrong. 

Piper has a secret.
Her father, a famous actor, has been missing for three days, and her vivid nightmares reveal that he's in terrible danger. Now her boyfriend doesn't recognize her, and when a freak storm and strange creatures attack during a school field trip, she, Jason, and Leo are whisked away to someplace called Camp Half-Blood. What is going on? 

Leo has a way with tools. His new cabin at Camp Half-Blood is filled with them. Seriously, the place beats Wilderness School hands down, with its weapons training, monsters, and fine-looking girls. What's troubling is the curse everyone keeps talking about, and that a camper's gone missing. Weirdest of all, his bunkmates insist they are all—including Leo—related to a god.

Review:

Percy Jackson and the Olympians is één van mijn favoriete series en ik had een beetje gemende gevoelens over een spin off ervan. Zou Rick Riordan die geweldige serie kunnen evenaren? Eerlijk gezegd denk ik van wel, maar helaas zal ik daar (nu) niet achter komen want ik ben bij het 6e hoofdstuk gestopt. Niet omdat ik het niet leuk vond, het begin was zeker leuk genoeg om door te lezen, maar Rick Riordan heeft deze serie vanuit zoveel verschillende oogpunten geschreven, dat vind ik niet leuk meer. Het eerste deel wordt geschreven vanuit het oogpunt van Jason, Piper en Leo. Het 2e deel van Percy en Hazel en het 3e deel van Annabeth, Piper, Percy en Leo. Toen bij het 5e hoofdstuk de 3e persoon begon te vertellen had ik al zoiets van "nee hè" en na het 6e hoofdstuk ben ik eerst eens gaan zoeken hoeveel meer er nog zouden volgen en hoe het met de volgende delen gesteld zou zijn. Nou dat werd er voor mij dus niet beter op en ik heb het eerst voor gezien gehouden. Ik wordt enorm ongeduldig van zoveel perspectieven, daar wordt het verhaal in mijn ogen niet sneller van.
Vooralsnog krijgt The Lost Hero van mij 1 ster, omdat ik hem niet uitgelezen heb, maar diep van binnen weet ik dat hij veel meer waard zal zijn dan dat. En de rest van de serie ook want het beloofde weer een geweldig avontuur te worden, daar ben ik voor 99% zeker van. Maar het is nu eenmaal een feit dat ik niet van zoveel perspectieven houdt en dan kan ik mezelf wel dwingen om door te lezen maar dan geniet ik er echt niet van. Ik hoop dat mijn smaak wat dat betreft nog eens veranderd en ik deze serie dan met veel plezier ga lezen.


---------------* Veel Leesplezier *---------------