Serie: Kissed by Death #1
Genre: Young Adult, Reaper, Heaven, Hell
Gepubliceerd: Augustus 2012
Taal: Engels
Waardering: ★★★★☆
Add to Goodreads
Since the car crash that took her father’s life three years ago, Emma’s life has been a freaky — and unending — lesson in caution. Surviving “accidents” has taken priority over being a normal seventeen-year-old, so Emma spends her days taking pictures of life instead of living it. Falling in love with a boy was never part of the plan. Falling for a reaper who makes her chest ache and her head spin? Not an option. It’s not easy being dead, especially for a reaper in love with a girl fate has put on his list not once, but twice. Finn’s fellow reapers give him hell about spending time with Emma, but Finn couldn’t let her die before, and he’s not about to let her die now. He will protect the girl he loves from the evil he accidentally unleashed, even if it means sacrificing the only thing he has left…his soul.

Review:

In het begin had ik het gevoel van een déjà vu, het kwam me zo bekend voor, ik zou zweren dat het leek op een boek dat ik al eerder heb gelezen (al moet je me niet vragen welk boek ;-) ). Maar na een paar hoofdstukken was dit gevoel compleet verdwenen en was het voor mij toch een nieuw, origineel, verhaal.
Het wordt verteld vanuit het oogpunt van Emma en Finn en ik vond vooral de hoofdstukken van Finn erg leuk omdat we daardoor een heel goed beeld krijgen van het werk van een reaper, van de hel en het inbetween. Voordat Finn dood ging en reaper werd was hij piloot in de 2e wereldoorlog en doormiddel van korte terugblikken leerden we de Finn van die tijd ook een beetje kennen.
Inbetween was vooral een love story, met een paranormale twist, en dat Finn en Emma elkaar niet kunnen aanraken maar dolgraag willen maakte het tenenkrullend romantisch. En op sommige momenten was het ook zeker spannend.
Ik juigde de romance tussen Finn en Emma zeker toe, maar ik was ook zeer gecharmeerd van Cash, de artistieke, knappe buurjongen, en heel stiekem hoopte ik af en toe op een hele andere wending . . . . .
Dit is een boek dat je zeker niet teleur zal stellen, ik heb hem in ieder geval met erg veel plezier gelezen. Inbetween is de eerste in de serie maar wel een stand alone en jullie zullen vast kunnen begrijpen dat ik bijna niet kan wachten tot het 2e deel verschijnt in July 2013, die heeft de titel Blurred en gaat over . . . Cash!

---------------* Veel Leesplezier *---------------