Serie: Book Boyfriend #1
Genre: New Adult, Hedendaags
Gepubliceerd: Januari 2013
Taal: Engels
Waardering: ★★★☆☆
Add to Goodreads
Scarlett MacGregor has lived a very sheltered life courtesy of her over-the-top controlling parents. Having never been to a co-ed party, much less on a date, Scarlett has relied on her books, her music, and living vicariously through her best friend Evie to keep her sanity as she's patiently awaited her freedom from their rule. When Scarlett and Evie go away to college, Scarlett quickly meets Ashton, Dylan, and later, Mason, and is thrown into a crash course of like, love, and lust. With Evie's help, she must figure out the difference in the three and which one she wants before she ends up without any of them. Metamorphosis is the story of Scarlett's transformation from a young, naive girl to a strong, mature young woman and her search for self-discovery and true love.

Review:

Mmm, ik heb niet veel geluk met New Adult op dit moment. Dit is het 3e boek op rij dat ik met gemengde gevoelens heb gelezen en niet hoger scoort dan 3 sterren. Begrijp me niet verkeerd, 3 sterren is nog altijd goed voor het label 'Leuk' maar het wordt wel gevolgd door 'maar ik had er toch iets meer van verwacht'.
In dit geval vloog mijn waardering van 2 naar 4 sterren en weer terug.
De verhaallijn is er zeker één met potentie (kijk naar Taking Chances van Molly McAdams, bijna dezelfde verhaallijn en er wordt in dit boek ook nog even de aandacht op gevestigd).
Scarlett is een meisje dat heel erg beschermd opgevoed is. Ze heeft nooit een sociaal leven gehad, mocht niet naar feestjes, zat op een speciale meisjesschool en heeft nog nooit een vriendje gehad. Het is dan ook geen wonder dat ze, wanneer ze samen met haar vriendin naar College gaat (ver weg van haar controlerende ouders), van het echte leven wil proeven.
Wat ik erg leuk vond aan dit verhaal is dat boeken er een rol in spelen en dan vooral de zwijmelwaardige mannelijke karakters uit boeken.
Wat ik minder leuk vond is dat Scarlett het ene moment een leuke meid is die, doordat ze zo beschermd opgevoed is nooit een sociaal leven heeft gehad en je gunt haar van harte dat ze de wereld gaat ontdekken. Maar het andere moment was ze een totaal doorgeslagen tiener die het aanlegde met 3 jongens tegelijk en heel lang met alle drie een relatie bleef houden.
Mijn gevoelens schommelden heen en weer tussen Ashton en Mason en tegen het einde sloeg de schaal toch over in het voordeel van Mason, de gevoelige, lieve rock star die alles voor Scarlett wil doen.
Aan het einde heeft ze haar keuze gemaakt maar ik vraag me af of die definitief is want er komt een 2e deel achteraan en ik ben heel benieuw hoe het dan verder gaat met Scarlett, Mason en Ashton. In Juli 2013 zullen we het te weten komen in Ambrosia.

De schrijfster heeft als bonus voor haar lezers een scene met Mason's Point of View uitgegeven. Lees hem niet als je het boek nog moet gaan lezen.


---------------* Veel Leesplezier *---------------