Serie: Ten Tiny Breaths #1
Genre: New Adult, Hedendaags
Gepubliceerd: December 2012
Taal: Engels
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
Kacey Cleary’s whole life imploded four years ago in a drunk-driving accident. Now she’s working hard to bury the pieces left behind—all but one. Her little sister, Livie. Kacey can swallow the constant disapproval from her born-again aunt Darla over her self-destructive lifestyle; she can stop herself from going kick-boxer crazy on Uncle Raymond when he loses the girls’ college funds at a blackjack table. She just needs to keep it together until Livie is no longer a minor, and then they can get the hell out of Grand Rapids, Michigan. But when Uncle Raymond slides into bed next to Livie one night, Kacey decides it’s time to run. Armed with two bus tickets and dreams of living near the coast, Kacey and Livie start their new lives in a Miami apartment complex, complete with a grumpy landlord, a pervert upstairs, and a neighbor with a stage name perfectly matched to her chosen “profession.” But Kacey’s not worried. She can handle all of them. What she can’t handle is Trent Emerson in apartment 1D. Kacey doesn’t want to feel. She doesn’t. It’s safer that way. For everyone. But sexy Trent finds a way into her numb heart, reigniting her ability to love again. She starts to believe that maybe she can leave the past where it belongs and start over. Maybe she’s not beyond repair. But Kacey isn’t the only one who’s broken. Seemingly perfect Trent has an unforgiveable past of his own; one that, when discovered, will shatter Kacey’s newly constructed life and send her back into suffocating darkness.

Review: 

Soms zijn er boeken die je enorm verrassen. Ten Tiny Breaths is zo'n boek. Natuurlijk leek hij mij leuk, anders was ik er zeker niet aan begonnen, maar ik had niet verwacht dat hij zo goed zou zijn en ik er zo van zou genieten. In de eerste plaats komt dat door de karakters. Stuk voor stuk waren het leuke, bijzondere karakters die met hun eigen problemen en eigenaardigheden een geweldige sfeer creëerden voor dit boek. En in de tweede plaats door de goede verhaallijn. Het is niet zozeer een originele verhaallijn, maar wel één met diepte en gevoel.
Ik had al vrij snel door wat de clou was van het verhaal en toch werd ik steeds weer aan het twijfelen gebracht omdat ik dacht dat dat gewoon niet waar kon zijn. En dat maakte dit een boek dat ik maar moeilijk weg kon leggen.
Kacey, de hoofdpersoon, toont een stoere, harde buitenkant, maar van binnen ligt ze helemaal overhoop door het ongeluk van 4 jaar geleden. Drank, drugs, sex, ze heeft alles al geprobeerd om die vreselijke gebeurtenis te kunnen overleven. De drank, drugs en sex heeft ze inmiddels achter zich gelaten maar ze heeft het nog steeds niet kunnen verwerken wat zich vertaald in haar harde gedrag en het feit dat niemand haar handen aan mag raken.
Dit boek is van het begin tot het eind emotioneel, maar de sessies met haar psychiater, hoe pijnlijk en confronterend ze ook waren, hadden een heerlijke luchtige ondertoon en ik heb heerlijk zitten lachen.
Het 2e deel in deze serie zal gaan over de zus van Kacey, Livie, en ik kijk er zeker naar uit om haar verhaal te lezen. Hij komt uit op 11 juni 2013 en gaat One Tiny Lie heten.

---------------* Veel Leesplezier *---------------