Genre: Young Adult, Dystopian
Gepubliceerd: Juni 2013
Taal: Engels
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
While Nyeta is kayaking on a river in the wilderness with her schoolmates not far from the outdoor pursuits school they attend, a massive quake turns the earth inside out, cracks it wide open.

Cold, shocked and terrified, the six surviving students set off on a terrifying journey to find help.

Along the way, they encounter boiling rivers, erupting mountains, dead and dying animals, the unhinged, those who have already turned to the dark side and a gentle hermit deep in the ranges. They have to fight, hunt, care for their wounds and learn tolerance and self-sacrifice.

Not all are destined to reach their destination.

Review:

Het lezen van dit boek was een impulsief besluit.
Tijdens het websurfen stuitte ik op dit boek en na het lezen van de samenvatting en een gedeelte van het eerste hoofdstuk (op Goodreads) was mijn nieuwsgierigheid gewekt en moest ik gewoon weten hoe het verder zou gaan met Nyeta en haar mede studenten.
Boeken die over een natuurramp gaan spreken mij enorm aan omdat het werkelijk kan gebeuren en ik ben altijd benieuwd naar wat voor problemen de hoofdpersonen tegen het lijf lopen en hoe ze zich staande weten te houden tijdens de vaak onbarmhartige omstandigheden.
Ik hoop nooit in zo'n situatie terecht te komen, maar ik vind het altijd fascinerend om te lezen hoe ze weten te overleven en misschien komt die wetenschap van pas als we ooit een natuurramp meemaken.
Mijn impulsieve besluit stelde me niet teleur; dit boek was zo spannend dat ik hem in bijna 1 avond uitgelezen heb. Het was telkens weer een verrassing tegen welke problemen Nyeta en haar kleurrijke gezelschap nu weer aan zouden lopen.
Er zat een droge humor in die zorgde voor luchtige momenten in een toch wel trieste, hopeloze situatie.
En als je denkt dat ze eindelijk hebben gevonden waar ze naar op zoek zijn zijn ze weer terug bij af en voel je de hopeloosheid van de hele situatie op je neer dalen.
Het lijkt er op dat dit een stand alone is, maar het einde laat wel een mogelijkheid open voor een vervolg.
Als die er ooit komt ga ik hem zeker lezen want ik had zeker nog niet genoeg van dit verhaal.

---------------* Veel Leesplezier *---------------