Genre: New Adult/Adult, Dystopian, Zombie's
Gepubliceerd: Oktober 2013
Taal: Engels
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
When the world ends, can love survive?

For Scarlet, raising her two daughters alone makes fighting for tomorrow an everyday battle. Nathan has a wife, but can’t remember what it’s like to be in love; only his young daughter Zoe makes coming home worthwhile. Miranda’s biggest concern is whether her new VW Bug is big enough to carry her sister and their boyfriends on a weekend escape from college finals.

When reports of a widespread, deadly “outbreak” begin to surface, these ordinary people face extraordinary circumstances and suddenly their fates are intertwined. Recognizing they can’t outrun the danger, Scarlet, Nathan, and Miranda desperately seek shelter at the same secluded ranch, Red Hill. Emotions run high while old and new relationships are tested in the face of a terrifying enemy—an enemy who no longer remembers what it’s like to be human.

Set against the backdrop of a brilliantly realized apocalyptic world, love somehow finds a way to survive. But what happens when the one you’d die for becomes the one who could destroy you?

Review:

De cover en samenvatting van dit boek trokken een tijdje terug mijn aandacht en ik wist na het lezen van een teaser dat dit een boek zou zijn die ik wel eens heel erg leuk zou vinden.
Op de dag dat hij uit kwam ontdekte ik pas dat deze Jamie McGuire één en dezelfde is als de schrijfster van Beautiful Disaster, helemaal geweldig natuurlijk want BD is één van mijn favorieten.
Maar dit is natuurlijk een heel ander genre en toen ik er achter kwam dat het verteld wordt vanuit meerdere pov's begon ik een beetje te twijfelen want dat is iets waar ik niet zo van houd, 2 pov's is voor mij het maximum.
Gelukkig zijn er maar 3 perspectieven dus dat valt eigenlijk nog wel mee, en in dit geval werkte het perfect. Van 3 kanten kunnen we lezen hoe de wereld uiteen valt na het uitbreken van een virus die de geïnfecteerden veranderd in zombies, welke gevaren ze tegen het lijf lopen en welke offers ze moeten maken, en dat zorgt voor een hoop actie.
Wij lezers weten precies wie waar is en wat ze op dat moment mee maken en het is geweldig hoe Jamie Mcguire hun lot met elkaar heeft weten te verweven voordat ze elkaar ontmoeten op de Red Hill Ranch. Dat vond ik echt geniaal!
Het was horror op en top en doordat ik een grote fan ben van de TV serie The Walking Dead kon ik mij de afschuwelijke scenes heel duidelijk voor de geest halen.
Ik had af en toe het gevoel dat dit verhaal van Jamie Mcguire zijn basis misschien wel heeft liggen bij The Walking Dead want veel dingen gerelateerd aan de zombie's kwamen overeen, maar daarover zul je mij niet horen klagen, daar was dit boek te goed voor en zat het plot te goed in elkaar.
Red Hill had me van het begin tot het einde in zijn greep, ik kon hem niet weg leggen, ik moest blijven lezen tot ik wist dat ze allemaal in veiligheid zouden zijn.
Het is een verschrikkelijk spannende, afschuwelijke reis, maar ook op hun eindbestemming de Red Hill Ranch stoppen de verschrikkingen nog niet en er gebeuren dingen die je niet kunt bevatten, niet wilt geloven, en je met verbijstering en verdriet naar de bladzijde doen staren.

Jamie Mcguire heeft met deze distopische stand alone laten zien dat ze ook in een ander genre goed voor de dag kan komen. Het heeft een beetje humor en romantiek maar de actie en spanning voeren toch de boventoon.
Voor liefhebbers van Zombie verhalen, maar ook voor liefhebbers van sterke persoonlijkheden die gevaren niet uit de weg gaan en er alles aan doen om zichzelf, maar ook anderen, in veiligheid te brengen is dit een absolute aanrader!

Ben je nieuwsgierig geworden? Lees hieronder het eerste hoofdstuk van Red Hill.


---------------* Veel Leesplezier *---------------