Serie: Ten Tiny Breaths #3
Genre: New Adult, Hedendaags
Gepubliceerd: November 2013
Taal: Engels
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
When a gorgeous young dancer walks through his door, a strip club owner must decide whether to follow his rules or his heart in the third novel by the author of One Tiny Lie and Ten Tiny Breaths.

Owning a strip club isn’t the fantasy most guys expect it to be. With long hours, a staff with enough issues to keep a psych ward in business, and the police regularly on his case, twenty-nine-year-old Cain is starting to second guess his unspoken mission to save the women he employs. And then blond, brown-eyed Charlie Rourke walks through his door, and things get really complicated. Cain abides by a strict “no sleeping with the staff” rule. But being around Charlie challenges Cain’s self-control…and it’s been a long time since any woman has done that.

Twenty-two-year-old Charlie Rourke needs a lot of money, really fast, in order to vanish before it’s too late. Taking her clothes off for men makes her stomach curl but Charlie tells herself that at least she’s putting her acting and dancing skills to good use. And though her fellow dancers seem eager to nab their sexy, sophisticated, and genuinely caring boss, she’s not interested. After all, Charlie Rourke doesn’t really exist—and the girl pretending to be her can't get distracted by romance.

Unfortunately, Charlie soon discovers that developing feelings for Cain is inevitable, and that those feelings may not be unrequited—but losing him when he finds out what she’s involved with will be more painful than any other sentence awaiting her.

Review:

Aan het einde van mijn review van One Tiny Lie schreef ik dat het volgende boek over Cain gaat, maar dat ik mij niet echt meer kon herinneren wie hij nou eigenlijk is.
Tijdens het lezen van de samenvatting van dit boek, die nog niet vrijgegeven was toen ik de review van One Tiny Lie schreef, kon ik mezelf wel voor het hoofd slaan want ja natuurlijk ken ik Cain. Hij is de stripclub eigenaar waar Kasey een baantje achter de bar kreeg.

Van de eerste twee delen van deze serie was ik ontzettend onder de indruk, en ook dit boek heeft mijn stoutste verwachting overtroffen.
Wat een geweldig verhaal en zo origineel, romantisch, emotioneel en mysterieus!

Eén van de dingen die ik erg goed vind in dit boek is dat ook wij Charlie's echte naam niet te weten krijgen, niet eerder dan dat Cain hem te horen krijgt. Het is niet zo dat ik daar ontzettend mee bezig was gedurende het verhaal, maar ik realiseerde me ineens in de 2e helft van het boek dat ook wij geen idee hebben van wat haar echte naam eigenlijk is. Het gebeurt niet vaak dat wij lezers daar niet van op de hoogte zijn.
De achtergrond waartegen dit verhaal zich afspeelt, de stripclub van Cain, is erg origineel en het is prachtig om te lezen hoe zo'n goed geolied bedrijf Cain ervan heeft weten te maken, dat hij respect heeft voor al zijn werknemers en dat hij zich extra hard inzet voor de meisjes van zijn club. Op allerlei manieren zorgt hij ervoor dat ze veilig zijn en probeert hij ze te begeleiden naar een goed leven buiten de stripclub.

Charlie is na de dood van haar moeder opgevoed door haar rijke stiefvader en alhoewel ze heel goed en liefdevol is opgevoed hing er altijd een gevaarlijk, geheimzinnig aura om haar stiefvader. Als klein meisje wist ze al snel haar mond te houden en zo de goedkeuring van haar stiefvader te krijgen.
Bij mij liepen de rillingen over de rug als ik las over Charlie's stiefvader, hij is de zogenaamde wolf in schaapskleren.
Dat blijkt ook wel uit wat voor 'boodschappen' Charlie voor hem moet doen en zijn subtiele bedreigingen.
Gedurende het hele boek voelde je die gevaarlijke man op de achtergrond rond hangen en ik vond het enorm knap dat Charlie niet in een hoekje weg kroop maar juist op de voorgrond treed om zo snel mogelijk veel geld te verdienen om daarmee onder zijn invloed uit te kunnen komen.

Eén van de personages die naast de hoofdpersonen mijn aandacht opeiste was Ben, een van de bouncers van de stripclub. Ik vond hem een geweldig leuk personage en heb vaak gedacht dat ik het geweldig zou vinden als het volgende boek over hem zou gaan.
En laat de schrijfster mijn wens nou eens in vervulling laten gaan!
Ik kijk dan ook verschrikkelijk uit naar Five Ways to Fall.
Hij komt uit in juni 2014.
Dat duurt helaas nog even, maar als je alvast wilt weten wat Ben te wachten staat, en wie hem te wachten staat in zijn boek, dan kun je de samenvatting hier lezen.

---------------* Veel Leesplezier *---------------