Serie: Fall Away #1
Genre: New Adult, Hedendaags
Gepubliceerd: Juni 2013
Taal: Engels
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
My name is Tate. He doesn't call me that, though. He would never refer to me so informally, if he referred to me at all.

We're neighbors, and once, we were best friends. But then, one summer, he turned on me and has made it his mission to screw up my life at every opportunity. I've been humiliated, shut out, and gossiped about all through high school. His pranks and rumors got more sadistic as time wore on, and I made myself sick trying to hide from him. I worried about what was around every corner and behind every door.

So I left.

I spent a year studying abroad and bathed in the freedom of life without Jared. Now I'm back to finish up high school and get the hell out of here forever. I'm hoping that after a year of breathing room, he's moved on and forgotten all about me.

But even if he hasn't changed, I have. I'm not interested in avoiding him or turning the other cheek anymore. We're going to go head to head, because neither of us wants to back down.

Review:

Bully is een verhaal over een jongen en meisje die 3 jaar geleden nog beste vrienden waren maar nu elkaars grootste vijanden zijn

Van het één op andere moment veranderde de vriendschap tussen Tate en Jared.
Ze weet niet waarom, maar sinds de zomer dat hij bij zijn vader verbleef is hun vriendschap voorbij en pesten hij en zijn vriend Madoc haar waar en wanneer ze maar kunnen.
Tate is er zo zat van dat ze besluit een jaar naar Frankrijk naar school te gaan.
Een heel jaar lang is ze verlost van de pestkoppen, maar wanneer ze weer terug is begint het weer van voor af aan.
Maar Tate is niet meer de Tate van voordat ze wegging en ze besluit terug te vechten.

Het was goed om te zien dat Tate zich niet meer op haar kop liet zitten door Jared en Macon, maar ik was het ook eens met het duiveltje op haar schouder dat haar telkens toe fluisterde:

This is how bullies are made.....

Het was in het begin erg moeilijk om Jared leuk te vinden want hij is echt ontzettend gemeen en de grote vraag is heel lang WAAROM??
Als we dan uiteindelijk achter het waarom komen is het niet iets waarvan ik zeg 'ja, ik kan begrijpen waarom hij zo reageert'. Niet dat ik het pesten goed zou keuren ook al zou hij er een gegronde reden voor hebben, maar ik had er dan misschien wat meer begrip voor kunnen opbrengen.
Daarom had ik graag een duo pov gehad zodat we ook in zijn hoofd konden kijken en zijn gedachtegang konden volgen waarom hij zijn vriendschap met Tate weggooide.
Als we in zijn hoofd willen kijken dan kunnen we het 2e deel van deze serie, Until You, lezen, die is geheel geschreven vanuit Jared's pov, maar dat vind ik dan vaak weer niet zo leuk. Ik lees liever om en om vanuit de gezichtspunten van de personages in één boek.

Dit boek, met de boodschap dat pesten absoluut niet cool is, is ontzettend goed, heeft een prettige schrijfstijl en een heerlijke, intense romantische spanning. Echt een aanrader!

---------------* Veel Leesplezier *---------------