Schrijfster: Jus Accardo
Serie: The Eternal Balance #1
Genre: New Adult, Demonen
Gepubliceerd: december 2013
Taal: Engels
Waardering: ★★★★☆
Add to Goodreads
Hell is looking for a way to break loose…

Jax lost the genetic lottery. Descended from Cain, the world's first murderer, he's plagued by a curse that demands violence in exchange for his happiness. He left everything behind, including the girl he loved, but thriving on the pain of others is lonely… And it's killing him.

After a series of heartbreaking losses, Samantha put rubber to pavement and headed for college as fast as her clunker could carry her. But she can't outrun her problems. When an attack at school drives her back home, she's thrown into the path of a past—and a guy—she's been trying to forget.

Sam strains Jax's control over his darkness, but running isn't an option this time. Someone—or, something—followed her home from school: a ruthless monster with a twisted plan centuries in the making. Forced together to survive, and fighting an attraction that could destroy them both, Jax and Sam must stop a killer bent on revenge.

Review:

De serie Denazen is één van mijn favoriete series en ook geschreven door Jus Accardo.
Ik wacht met smart en spanning op het 4e deel van deze serie maar in plaats van dat ze zorgt dat die sneller verschijnt schrijft ze ondertussen nieuwe boeken. Dat vind ik zeker leuk maar niet als de serie waarmee je verschrikkelijk graag verder wilt nog niet af is. Ik houd niet van lang wachten, ik ben te ongeduldig als ik een serie leuk vind :-(.
Maar omdat ik Denazen zo'n geweldige serie vind wil ik natuurlijk alles wat uit haar pen komt lezen.

Ruined is een zeer origineel boek.
Ik heb al veel boeken gelezen die over demon's gaan, ook boeken waarin een hoofdpersoon bezeten is door een demon, maar nog nooit op deze manier.
Jax is een geweldig personage; zijn rauwe, verwaande, arrogante, humeurige en wrede gedrag maken hem een prachtig persoon om over te lezen.
Een hoop van zijn emoties, vooral de gewelddadige en kwaadaardige, komen van de demon die ook in zijn lichaam huist, die zet hem aan tot dingen die hij helemaal niet wil doen.
Hij levert een dagelijks gevecht om de zeggenschap over zijn lichaam te behouden en dat is een verschrikkelijk emotionele strijd die hij heel af en toe verliest.
De demon in zijn lichaam is een kwaadaardige en gewelddadige, maar het is leuk dat we gaandeweg het verhaal een andere kant van de demon te zien krijgen, vooral als het gaat om Samantha.

Samantha is de jeugdvriendin van Jax en ze heeft altijd een speciaal plekje in zijn hart gehad. Maar juist zijn gevoelens voor haar maakten de demon in hem steeds onrustiger totdat die hem zoveer dreef dat hij zijn geboorte dorp ontvluchtte.
En nu hij weer terug is probeert Samantha hem zoveel mogelijk te ontwijken want het heeft lang genoeg geduurd voor ze over hem heen was. Maar een aantal 'ongelukjes' gooit roet in het eten want Jax is niet van plan haar aan haar lot over te laten zolang ze gevaar loopt.
Het verhaal heeft een aantal twists en turns die je absoluut niet aan ziet komen en die het extra spannend maken. En, niet onbelangrijk, hij is heerlijk romantisch.

Wat ik jammer vind is dat het boek niet zonder fouten is. Regelmatig worden de eerste-persoonvorm en de 3e persoonsvorm door elkaar gehaald en dat is vreemd en erg frustrerend. Het is net of de schrijfster dit boek eerst in de 3e persoonsvorm heeft geschreven en daarna dacht: laat ik het toch in de 1e persoonsvorm doen en daarna is vergeten het hier en daar te verbeteren.
Ik hoop dat dat in het volgende boek niet meer voor komt, maar wanneer die uit gaat komen is nog niet bekend.


---------------* Veel Leesplezier *---------------