Schrijver: Eric Walters
Genre: Young Adult, Dystopian
Gepubliceerd: januari 2014
Taal: Engels
Waardering: ★★☆☆☆
Add to Goodreads
One shocking afternoon, computers around the globe shut down in a viral catastrophe. At sixteen-year-old Adam Daley’s high school, the problem first seems to be a typical electrical outage, until students discover that cell phones are down, municipal utilities are failing, and a few computer-free cars like Adam’s are the only vehicles that function. Driving home, Adam encounters a storm tide of anger and fear as the region becomes paralyzed. Soon—as resources dwindle, crises mount, and chaos descends—he will see his suburban neighborhood band together for protection. And Adam will understand that having a police captain for a mother and a retired government spy living next door are not just the facts of his life but the keys to his survival, in The Rule of Three by Eric Walters.

Review:

Een totale black out van elektriciteit is iets wat mij enorm fascineert.
Ik hoop het nooit mee te moeten maken, maar op TV of in boeken vind ik het geweldig, vooral om te zien of te lezen hoe de samenleving om gaat met zo'n ramp, hoe men zich staande houd,  en wat ze proberen om die black out op te lossen.
Dat is de reden waarom ik enorm veel zin had om dit boek te gaan lezen.

Ik verwachtte er extra veel van omdat het geschreven is door een man.
Ik lees niet veel boeken geschreven door mannen. Het is niet dat ik dat niet wil want de boeken reeksen die ik gelezen heb van mannelijke schrijvers vond ik stuk voor stuk ontzettend goed: Percy Jackson van Rick Riordan, Tomorrow when the war began van John Marsden en Ashfall van Mike Mullin, zijn stuk voor stuk series die ik met ontzettend veel plezier heb gelezen.
Jammer genoeg vond ik The Rule of Three niet zo leuk als ik verwachtte en dat komt voornamelijk omdat er maar weinig spanning in zat en alle problemen te makkelijk opgelost werden door de oudere buurman die overal raad op wist.
Ik had het veel leuker en spannender gevonden als Adam en zijn vriend Todd samen de strijd aan waren gegaan tegen de gevolgen van de apocalypse.

Na het lezen van de eerste paar bladzijden had ik ook veel meer humor verwacht dan dat we daarna kregen. Todd is een verschrikkelijk grappig figuur en ik moest enorm om zijn opmerkingen lachen.
Hij deed me denken aan Stiles, mijn favoriete personage uit de serie Teen Wolf, om hem lig ik altijd in een deuk. (De acteur die zijn rol speelt zal ook de hoofdrol in de film The Maze Runner voor zijn rekening nemen).

Doordat het zo saai was in mijn ogen ging ik stukken over slaan, iets wat ik niet vaak doe.
Pas tegen het einde kwam er wat spanning in maar dat was niet genoeg om mij ervan te overtuigen om meer sterren te gaan geven.
Jammer maar The Rule of Three was erg teleurstellend.

---------------* Veel Leesplezier *---------------