Schrijfster: Jennifer L. Armentrout
Serie: The Dark Elements #1
Genre: Young Adult, Demons, Gargoyles, Zombies
Gepubliceerd: februari 2014
Taal: Engels
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
One kiss could be the last.

Seventeen-year-old Layla just wants to be normal. But with a kiss that kills anything with a soul, she's anything but normal. Half demon, half gargoyle, Layla has abilities no one else possesses.

Raised among the Wardens—a race of gargoyles tasked with hunting demons and keeping humanity safe—Layla tries to fit in, but that means hiding her own dark side from those she loves the most. Especially Zayne, the swoon-worthy, incredibly gorgeous and completely off-limits Warden she's crushed on since forever.

Then she meets Roth—a tattooed, sinfully hot demon who claims to know all her secrets. Layla knows she should stay away, but she's not sure she wants to—especially when that whole no-kissing thing isn't an issue, considering Roth has no soul.
But when Layla discovers she's the reason for the violent demon uprising, trusting Roth could not only ruin her chances with Zayne…it could brand her a traitor to her family. Worse yet, it could become a one-way ticket to the end of the world.

Review:

Ik ben bang dat mijn reviews van boeken van Jennifer L. Armentrout een beetje eentonig gaan worden maar ik kan er niks aan doen, ze zijn nu eenmaal stuk voor stuk geweldig!
Zo ook het begin van deze nieuwe serie.
Ik heb er werkelijk waar helemaal niks op aan te merken. Ik begon er in te lezen en heb hem in bijna één zitting uitgelezen.
Het blijft me verbazen hoe goed deze schrijfster een nieuwe wereld in elkaar weet te zetten met telkens weer frisse en geloofwaardige personages.

Wat ik ook ontzettend knap blijf vinden is dat JLA personages neer weet te zetten met exact dezelfde karaktertrekken als personages uit haar andere boeken en er toch een heel andere persoonlijkheid van weet te maken.
Neem bv Roth, de demon. Hij is knap, sexy, heeft zwart haar en goudgele ogen, is zelfverzekerd, heeft humor, is arrogant, heeft een enorme eigendunk . . . . . .
Doet hij je (behalve de goudgele ogen dan) niet aan iemand denken?? Ja dat dacht ik ook. En toch lijkt hij totaal niet op Daemon (en niet omdat hij geen alien is).

Layla is het kind van een Demon en een Warden (gargoyle shifter). Ze is half Demon en half Warden maar ze heeft haar Warden kant omarmt en verafschuwt haar Demon kant. Ze is niet bang, helpt de Wardens de Demonen te verslaan door ze te taggen en probeert daarnaast een zo normaal mogelijk leven te leiden.
Ondanks dat ze haar Warden kant omarmt heeft wordt ze door de meeste Wardens nog altijd gevreesd en zien ze haar liever dood dan levend. Eén van de weinigen die haar normaal behandeld is Zayne, de knappe blonde Warden die haar behandeld als zijn jongere zus. Ze is al jaren verliefd op hem maar weet dat het nooit wat kan worden tussen hen omdat ze geen volbloed Warden is en omdat haar kus dodelijk is.

Dan wordt ze op een dag gered van een wisse dood door de Demon Roth. Ze vertrouwt hem totaal niet en weet hem af te shudden maar hij weet haar ook weer te vinden. En ze ontdekt dat ze hem wel kan kussen . . .

Het is weer op en top romantiek, spanning en humor en ik heb er van genoten!
Ik kijk nu al weer met smart uit naar het volgende boek in deze serie, Stone Cold Touch, die uit komt in oktober van dit jaar.

Wil je White Hot Kiss ook lezen dan raad ik je zeker aan eerst de prequel Bitter Sweet Love te lezen.
Hieronder vind je een korte review van dat boek.

------------*------------

Jennifer L. Armentrout - Bitter Sweet Love (prequel)

Schrijfster: Jennifer L. Armentrout
Serie: Dark Elements #0,5
Genre: Young Adult, Demons, Gargoyles, Zombies
Gepubliceerd: februari 2014
Taal: Engels
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
Dez wasn't just Jasmine's crush. A gargoyle Warden like Jas, he helped her come to terms with her destiny—fending off demons and maintaining balance between good and evil. He was her everything...right until the moment he disappeared without a trace. It didn't help that Jas's father had just announced that she and Dez would one day be mated. Hard not to take that personally.

And now he's back, three years older, ten times hotter, ready to pick up exactly where they left off. But Jas isn't taking that risk again. Dez has seven days to meet all her conditions and earn back her trust. Seven days filled with terrifying danger and sweet temptation. Seven days to win her heart—or shatter it all over again...

Review:

Voordat ik aan White Hot Kiss begon las ik deze prequel.
Bitter Sweet Love is een geweldig goede introductie in de wereld van de Gargoyles en Demons en die mag je niet missen.
Van de meeste series lees ik de prequels niet omdat ik daar het geduld niet voor heb, ik begin liever gelijk met het hoofd verhaal, maar een prequel van deze schrijfster wil ik niet missen want het is zoals we van haar gewend zijn; lekker romantisch en spannend, ondanks dat het maar een korte verhaal is.



---------------* Veel Leesplezier *---------------