Schrijfster: Julie Kagawa
Serie: Blood of Eden #3
Genre: Young Adult, Vampiers
Gepubliceerd: april 2014
Taal: Engels
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
VENGEANCE WILL BE HERS

Allison Sekemoto once struggled with the question: human or monster?

With the death of her love, Zeke, she has her answer.

MONSTER

Allie will embrace her cold vampire side to hunt down and end Sarren, the psychopathic vampire who murdered Zeke. But the trail is bloody and long, and Sarren has left many surprises for Allie and her companions—her creator, Kanin, and her blood brother, Jackal. The trail is leading straight to the one place they must protect at any cost—the last vampire-free zone on Earth, Eden. And Sarren has one final, brutal shock in store for Allie.

In a ruined world where no life is sacred and former allies can turn on you in one heartbeat, Allie will face her darkest days. And if she succeeds, triumph is short-lived in the face of surviving forever alone.

Review:

Toen ik begon aan deze serie was ik er niet zo zeker van of ik hem wel leuk zou gaan vinden, hij is zo duister, heel anders dan ik gewend ben van Julie Kagawa's The Iron Fey serie.
Maar na een tijdje werd ik helemaal in het verhaal van de stoere Allison Sekemoto gezogen en kon ik het boek niet wegleggen. Ook het tweede deel was geweldig goed en ik keek vol spanning uit naar het derde en laatste deel.

In The Immortal Rules volgde ik Allison in haar overlevingsstrijd tegen de honger, andere bendes in haar stad, de rabids en de vampiers.
Na haar terugkeer uit de dood als vampier werd die strijd alleen maar groter.
Nu moest ze strijden tegen de honger naar bloed, vechten om haar menselijke normen en waarden te behouden en vechten voor het hart van een jongen die vampiers vanuit de grond van zijn hart haat.

In deel 2, The Eternity Cure, ging die strijd onverminderd voort maar er kwam een nog gevaarlijker vijand om de hoek kijken; een psychopathische vampier die al het leven op aarde wil vernietigen. En het einde van dat boek was verschrikkelijk spannend en verdrietig.

In dit laatste deel gaan we verder waar we met deel 2 geëindigd zijn en het wordt alleen maar gruwelijker en bloederiger. De enige die nog een sprankje humor in het verhaal brengt is Jackal. Samen met hem en haar maker Kanin gaat Allison op weg om de psychopaat voor eens en voor altijd een kopje kleiner te maken en de mensheid te redden.

Aangezien bijna alles wat ik verder zou vertellen over dit boek spoilers bevat kan ik jammer genoeg niet zo veel meer kwijt.
Wat ik wel kan zeggen is dat ik enorm genoten heb van dit laatste deel dat verschrikkelijk emotioneel, duister, gruwelijk en bloederig is, maar daarnaast ook zeker humor en een sprankje romantiek bevat.

Ik heb er enorm veel moeite mee om het verhaal van Allison los te laten, zoals altijd wordt ik een klein beetje emotioneel van het feit dat ik weer een serie beëindigd heb, maar gelukkig heeft Julie Kagawa al weer wat nieuws voor ons in petto.
Weer een heel andere wereld, dit keer één over draken shifters en ik ben heel erg benieuwd naar wat ze daar van gaat maken. De serie en het 1e deel ervan gaan Talon heten en hij staat gepland voor 28 oktober 2014.


---------------* Veel Leesplezier *---------------