Schrijfster: Elizabeth Richards
Serie: Black City #1
Genre: Young Adult, Vampiers, Weerwolven, Dystopian
Gepubliceerd: november 2013
Taal: Engels
Waardering: ★★★★☆
Add to Goodreads
In a city where humans and Darklings are now separated by a high wall and tensions between the two races still simmer after a terrible war, sixteen-year-old Ash Fisher, a half-blood Darkling, and Natalie Buchanan, a human and the daughter of the Emissary, meet and do the unthinkable—they fall in love. Bonded by a mysterious connection that causes Ash’s long-dormant heart to beat, Ash and Natalie first deny and then struggle to fight their forbidden feelings for each other, knowing if they’re caught, they’ll be executed—but their feelings are too strong.

When Ash and Natalie then find themselves at the center of a deadly conspiracy that threatens to pull the humans and Darklings back into war, they must make hard choices that could result in both their deaths.

Review:

Dit is een bijzonder boek.
Ik had geen idee wat me te wachten stond toen ik er aan begon maar ik kan zeggen dat ik blij verrast was.

Black City is een combinatie van dystopian en paranormal.
Het dystopian gedeelte zien we in een toekomstig Amerika verdeeld in 9 provincies. Het paranormale vinden we in de bewoners van datzelfde Amerika: Mensen, Darklings en Lupin's.
Darklings zijn eigenlijk een soort vampiers, zij drinken alleen bloed, kunnen wel in daglicht lopen maar niet in de felle zon en hebben geen hartslag. Ze zijn echter totaal niet te vergelijken met de vampiers die wij kennen uit andere boeken.
Darklings zijn weer onderverdeelt in verschillende groepen; je hebt Darklings die op mensen lijken maar klauwen als voeten hebben, sommigen hebben vleugels en er zijn er die meer beest zijn dan mens.
Lupin's zijn een soort van weerwolven.

Black City draait om de verboden liefde tussen de twin-blood (half mens - half Darkling) Ash en het menselijke meisje Natalie.
Ash wil bij haar uit de buurt blijven want hij heeft niets op met mensen, die zien hem alleen maar als 'nipper' (bloeddrinker) maar op het moment dat hij haar per ongeluk aanraakt gebeurt er iets waardoor dat onmogelijk wordt.
Vanaf dat moment begint hun strijd om hun liefde voor elkaar legaal te maken maar ook om een beter leven te schapen voor de Darklings en een gelijkwaardig leven naast de mensen voor hen mogelijk te maken.

Ik vond het een ontzettend origineel verhaal, vooral de love triangle die eigenlijk geen love triangle is.
Ik kan er niet teveel over kwijt want dan is het verrassingseffect weg, maar ik kan wel zeggen dat ik het verschrikkelijk goed gevonden vind.
Als je dit boek gelezen hebt begrijp je vast en zeker wat ik met bovenstaande bedoel, en voor diegenen die dit boek nog willen lezen maar een beetje de kriebels krijgen van de woorden love triangle kan ik alleen maar zeggen: ga hem lezen.

Ik heb deze serie achter elkaar verslonden dus over een paar dagen kun je hier de review van deel twee lezen.



---------------* Veel Leesplezier *---------------