Schrijfster: Elizabeth Richards
Serie: Black City #3
Genre: Young Adult, Vampiers, Weerwolven, Dystopian
Gepubliceerd: november 2013
Taal: Engels
Waardering: ★★★★☆
Add to Goodreads
Following the cliffhanger ending of Phoenix, Natalie finds herself separated from Ash and unexpectedly reunited with her parents, including the father she thought was dead. But she can only think of Ash. She hasn't heard a word of him since she and Elijah were brought to the underground headquarters of the Sentry Rebellion. But she vows to find him.

Ash, meanwhile is back in Black City; it's the perfect place to hide from the Sentry government. But not for long. He won't give up on Natalie or bringing an end to the terrible reign of Purian Rose.

A pulse-racing end to an exciting series.

Review:

Ik had gehoopt dat de stijgende lijn doorgezet zou worden en ik voor dit laatste deel 5 sterren kon geven, maar helaas is dat niet het geval.
Het boek gaat verder op het punt waar we gebleven zijn in het tweede deel Phoenix.
De strijd om een beter leven voor de Darklings gaat onverminderd voort en kost een hoop mensen het leven; we worden regelmatig opgeschrikt door de dood van een bekend personage en dat maakt Wings een stuk emotioneler.

Dit laatste boek vond ik in heel veel opzichten raaklijnen hebben met de holocaust van 1940-45 door zijn kampen voor Darklings en mensen die het niet eens zijn met de heerser, en de experimenten die uitgevoerd worden op diezelfde personen.

Over het geheel genomen was dit een spannend en emotioneel laatste deel van de serie en ik heb hem met plezier gelezen.
De reden waarom ik maar 4 sterren geef is dat er een 3e pov aan dit laatste deel is toegevoegd en dat vond ik niet echt leuk. Vooral niet omdat we geen idee hebben wie deze persoon is.
Ik heb me het halve boek het hoofd lopen breken over wie hij nou eigenlijk is en alhoewel ik op een gegeven moment wel een vermoeden had vond ik dat vreselijk irritant. En zijn pov speelde zich ook nog voornamelijk af in het verleden.
Ik vond het persoonlijk niet echt een toegevoegde waarde hebben dat deze persoon zijn eigen pov kreeg.
Beetje jammer.
Maar 4 sterren is nog altijd een goede score en deze serie is zeker een aanrader!


---------------* Veel Leesplezier *---------------