Schrijfster: Jamie McGuire
Serie: Maddox Brothers #1
Genre: New Adult, Hedendaags
Gepubliceerd: juli 2014
Taal: Engels
Waardering: ★★★.5
Add to Goodreads
Fiercely independent Camille "Cami" Camlin gladly moved on from her childhood before it was over. She has held down a job since before she could drive, and moved into her own apartment after her freshman year of college. Now tending bar at The Red Door, Cami doesn’t have time for much else besides work and classes, until a trip to see her boyfriend is cancelled, leaving her with a first weekend off in almost a year.

Trenton Maddox was the king of Eastern State University, dating co-eds before he even graduated high school. His friends wanted to be him, and women wanted to tame him, but after a tragic accident turned his world upside down, Trenton leaves campus to come to grips with the crushing guilt.

Eighteen months later, Trenton is living at home with his widower father, and works full-time at a local tattoo parlor to help with the bills. Just when he thinks his life is returning to normal, he notices Cami sitting alone at a table at The Red.

As the baby sister of four rowdy brothers, Cami believes she’ll have no problem keeping her new friendship with Trenton Maddox strictly platonic. But when a Maddox boy falls in love, he loves forever—even if she is the only reason their already broken family could fall apart.

Review:

Lange tijd geleden las ik het boek Beautiful Disaster van Jamie McGuirre en ik vond hem in één woord geweldig.
Je zou denken dat ik dan het boek geschreven vanuit Travis's pov, Walking Disaster, ook heb gelezen, maar nee, dat is niet het geval.
Ik houd er nl niet van dat een boek ineens ook uitgebracht moet worden in de pov van de 'tegenspeler'. Het is momenteel een enorme trend waar ik me een beetje aan irriteer.
Ik geloof best dat er een grote groep lezers is die er naar vraagt maar ik vind het altijd een beetje een makkelijke manier om door te borduren op het succes.
Ik vind het lezen ervan zonde van mijn kostbare tijd omdat je in grote lijnen het verhaal al kent.

In tegenstelling tot BD is Beautiful Oblivion een New Adult en het is de eerste in de nieuwe serie Maddox Brothers. Hij gaat over de oudere broer van Travis, Trenton.

Trenton is een schatje, werkelijk waar.
Je zou het niet verwachten van een broer van Travis; hij heeft ook zijn man-hoer verleden en is een vechtersbaas, maar hij komt eerlijk voor zijn gevoelens uit en is zo ontzettend attent en liefdevol. En hij laat het echt merken als Cami hem pijn heeft gedaan, hij toont onbeschaamd zijn verdriet, iets wat we zelden zien bij mannelijke hoofdpersonen.

Cami vond ik het eerste gedeelte een leuke meid maar ze liet zich in mijn ogen een beetje om de tuin leiden door haar vriend T.J. en pikte alles zonder tegenspraak.
Later in het verhaal is ze nog steeds dezelfde leuke persoonlijkheid maar als blijkt dat haar gevoelens voor Trenton niet te vermijden zijn en ze een relatie beginnen irriteert ze mij ineens ongelofelijk door te beginnen over een geheim dat ze met zich meedraagt en waardoor hij vast en zeker een hekel aan haar krijgt als hij er achter komt.
Tot dan toe is er nooit één keer gesproken of gedacht over één of ander geheim ook al kwamen ze steeds nader tot elkaar en ik vond het persoonlijk een beetje een afknapper, een slechte manier om wat extra spanning in het verhaal te brengen en het gaf me de rest van het boek het gevoel dat ik wat gemist had.
De allerlaatste regel van het boek onthult pas het geheim en er wordt verder geen opheldering gegeven waardoor ik met verschrikkelijk veel vragen blijf zitten. Enorm frustrerend.

Een ander negatief punt is dat dit verhaal alleen verteld wordt van Cami's pov. Ik had heel graag Trenton zijn pov gelezen, het had het meer diepte gegeven.
Nu komt er vast en zeker een boek vanuit Trenton zijn pov :-p

Wat ik wel weer erg leuk vind is dat Beautiful Oblivion zich op exact hetzelfde moment afspeelt als Beautiful Disaster en we daardoor de startende relatie tussen Travis en Abby te zien krijgen door de ogen van Cami.

De schrijfstijl was dit keer ook niet helemaal rimpelloos, er zaten hier en daar wat oneffenheden in, maar over het algemeen genomen was het goed.
De romance is intens, sexy en hartslag versnellend, maar dat kunnen we wel aan Jamie overlaten.

---------------* Veel Leesplezier *---------------