Schrijfster: Becca Fitzpatrick
Genre: Young Adult, Hedendaags, Mysterie
Gepubliceerd: oktober 2014
Taal: Engels
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
Sometimes danger is hard to see... until it’s too late.

Britt Pfeiffer has trained to backpack the Teton Range, but she isn't prepared when her ex-boyfriend, who still haunts her every thought, wants to join her. Before Britt can explore her feelings for Calvin, an unexpected blizzard forces her to seek shelter in a remote cabin, accepting the hospitality of its two very handsome occupants. But these men are fugitives, and they take her hostage.

In exchange for her life, Britt agrees to guide the men off the mountain. As they set off, Britt knows she must stay alive long enough for Calvin to find her. The task is made even more complicated when Britt finds chilling evidence of a series of murders that have taken place there... and in uncovering this, she may become the killer’s next target.

But nothing is as it seems in the mountains, and everyone is keeping secrets, including Mason, one of her kidnappers. His kindness is confusing Britt. Is he an enemy? Or an ally?

Review:


Twee jaar lang hebben we moeten wachten op het volgende boek van Becca Fitzpatrick en ik kan met een gerust hart zeggen dat het het wachten dubbel en dwars waard is geweest.

Becca Fitzpatrick heeft met dit boek bewezen dat ze naast boeken over Engelen en Nephilim ook heel goed hedendaagse young adult kan schrijven.
Van het begin tot het einde is dit boek een rollercoaster vol gebeurtenissen. Gebeurtenissen die je soms wel, maar vaak ook niet, aan ziet komen.

De samenvatting van dit boek had ik een tijd geleden al gelezen en ik nam, voordat ik begon, niet de moeite om hem nog een keer te lezen. Dat is voor mijn doen bijzonder want ik moet van tevoren altijd precies weten over wie en wat het gaat.
En ik kwam daar dus vreselijk mee op de koffie want ik wist niet meer hoe de hoofdpersoon heette en toen er in het eerste hoofdstuk een heel ander personage de rol van hoofdpersoon bleek te hebben dan in de proloog was ik danig in de war. Maar dat duurde gelukkig niet lang.

De proloog is gelijk al ontzettend spannend en je weet niet hoe snel je de bladzijde om moet slaan (in mijn geval vegen :-) ) aan het einde ervan.
Maar het duurt nog heel lang voor je weet wat er nu werkelijk gebeurt is en hoe het afgelopen is.

Na de proloog beginnen we het verhaal met Britt en Korbie en het is alsof we naar een horror film zitten te kijken. Je wilt de meisjes wel toeschreeuwen om nu juist niet dat te doen waarvan je al van heide en ver ziet aankomen dat dat verkeert af gaat lopen, maar natuurlijk doen ze het wel.
Ze worden gekidnapt door de twee jongens in de afgelegen cabin en al snel hebben die door dat Britt degene is die hun van de besneeuwde berg af kan helpen.
Het wordt een gevaarlijke, spannende en gruwelijke tocht en één van de dingen die er gebeurt tijdens deze tocht had ik echt niet zien aan komen. Het werpt ineens een heel ander licht op het verhaal en op diegene die werkelijk gevaarlijk is.

Rond hoofdstuk 20 had ik zo'n beetje door wat Mason verborg voor Britt en ik was blij om mijn vermoeden een aantal hoofdstukken later bevestigd te zien.

Becca Fitzpatrick heeft mij een aantal uur heerlijk vermaakt met dit boek. Ik had er enorm veel moeite mee om hem even weg te leggen en dat heb ik dan ook bijna niet gedaan.
Het was spannend, mysterieus en natuurlijk had het een vleugje romantiek.