Schrijfster: Penelope Ward
Genre: New Adult, Hedendaags
Gepubliceerd: september 2014
Taal: Engels
Waardering: ★★★.5
Add to Goodreads
You’re not supposed to want the one who torments you.

When my stepbrother, Elec, came to live with us my senior year, I wasn’t prepared for how much of a jerk he’d be.

I hated that he took it out on me because he didn’t want to be here.
I hated that he brought girls from our high school back to his room.
But what I hated the most was the unwanted way my body reacted to him.

At first, I thought all he had going for him were his rock-hard tattooed abs and chiseled face. Then, things started changing between us, and it all came to a head one night.

Just as quickly as he’d come into my life, he was gone back to California.

It had been years since I’d seen Elec.

When tragedy struck our family, I’d have to face him again.

And holy hell, the teenager who made me crazy was now a man that drove me insane.

I had a feeling my heart was about to get broken again.

Review:

Ik heb nog niet eerder een boek van Penelope Ward gelezen.
Er staat wel al een tijdje een ander boek van haar op mijn TBR lijstje, maar deze kreeg voorrang omdat de samenvatting me zeer aansprak; een stiefbroer/zus relatie staat vaak garant voor een heerlijke sexuele spanning.

En die sexuele spanning kregen we zeker, samen met een hoge dosis emoties.
Ik heb dit boek dan ook zeker met plezier gelezen, maar toch ook wel met gemengde gevoelens en dan met name over part 1 (het boek is verdeeld in twee gedeeltes).
Het was voor mijn gevoel een beetje oppervlakkig, onvolwassen en Greta liet te veel met zich sollen door Elec. Ze had zich wat mij betreft afstandelijker en sterker op mogen stellen

Elec is arrogant en hatelijke, maar onder die façade gaat een gevoelige jongen schuil die geen makkelijke jeugd heeft gehad.
Greta voelt zich vanaf het eerste moment dat ze hem ziet tot hem aangetrokken, maar met zijn hatelijke en gemene opmerkingen probeert hij haar op afstand te houden om haar, maar ook zichzelf, te beschermen.
Dat lukt hem helaas maar half,
Greta weet al vrij snel door zijn gedrag heen te prikken en ze bouwen een vriendschap op. Maar de aantrekkingskracht tot elkaar wordt steeds sterker en Elec kan en wil daar niet aan toe geven en doet iets waardoor hij Greta weer van zich verwijderd.
Maar hij kan ook niet zien dat ze met iemand anders is en weet haar date's elke keer weer te boycotten.

Part 2 is veel volwassener (de personages zijn dan zelf ook volwassen) en ook een stuk emotioneler en bezorgde me regelmatig een brok in de keel.
Door een tragedie komen ze na 7 jaar weer in contact met elkaar en het wordt al heel snel duidelijk dat hun gevoelens voor elkaar niet veranderd zijn. Maar ze kunnen de draad niet zomaar weer oppakken want de reden waarom Elec 7 jaar geleden niet aan zijn gevoelens toe kon geven is nog steeds dezelfde en daarnaast moeten ze rekening houden met de gevoelens van iemand anders.

Van het 2e gedeelte heb ik veel meer genoten dan het eerste, omdat het een stuk volwassener is maar ook omdat de emoties hoger oplopen.
Wat ik erg leuk vind is dat we later op een heel originele wijze de pov van Elec krijgen.
Ik vond het al zo jammer dat we niet een duo pov kregen maar dit maakte het voor mij helemaal goed.

Part 1 krijgt van mij 3 sterren en part 2 vier wat mij op de 3,5 sterren brengt.