Schrijfster: Hazel Gower
Serie: Caveman Instinct #1
Genre: New Adult, Hedendaags
Gepubliceerd:
Taal: Engels
Waardering: ★★★.5
Add to Goodreads
Stephan: I always thought the gypsies cursed my family centuries ago, but most members of my family feel different, they say we were gifted with prosperity and the ability to know our soul mate. Great, you say, well they forgot to mention when we find our soul mate we turn into possessive cavemen.
I never wanted the curse to get me. I was happy with my privileged life, a new woman every night and no one ever saying no to me. I had my life planned out just how I wanted it. That was until I saw her—Jade Black. I knew from the moment I laid eyes on Jade she was mine. My soul mate. The problem is I’m having trouble convincing her.

Jade: I’m so close to freedom, to being eighteen and having a say in my life. Getting my Higher School Certificate, going to university, and living the life I’ve always dreamed. I’m so close. I blame my mother for dying, because I’m not eighteen I have to either go into foster care or live with my deadbeat grandpa in Reed Creek. I choose my grandpa. I can put up with him until I graduate.
The problem…Stephan Silverman. He comes into my life, messes with all my plans, and changes my outlook. I thought I had everything planned. Now I’m not so sure. Stephan Silverman is a pain in my arse.

Review:

Ik had zin om een boek te lezen over een Alpha male en vond dit boek.
Nou laat me je vertellen dat ik kreeg wat ik wilde. Een grotere Alpha male als Stephan is er niet te vinden volgens mij . . .
Eerlijk gezegd was het een beetje over the top maar toch heb ik dit verhaal met veel plezier gelezen.

Wat ik over the top vond was het 'soul mates' aspect.
In een paranormaal boek ben ik daar helemaal voor te vinden, het is iets wat in mijn ogen bij dat genre hoort, maar in een hedendaagse novel krijg ik altijd een beetje de kriebels als ze het over 'soul mates' hebben.

Na 1 korte maar heftige ontmoeting veranderd Stephan van het ene op ander moment van een playboy die alleen maar oog heeft voor oudere vrouwen, in een caveman die de jongere Jade wil bezitten. Het is een instant liefde en alhoewel ik daar meestal niet zoveel moeite mee heb was dit wel heel erg 'pats-boem ze is van mij'.
Maar wat ik nog het meest ongeloofwaardig vond is dat iedereen er in mee ging. De vrienden van Stephan, zijn familie, de vriendinnen van Jade en zelfs de bodyguards van de familie van Stephan bemoeiden zich met de relatie.

Jade verzet zich hevig tegen zijn caveman gedrag en daar had ik enorm veel respect voor.
Jammer genoeg was ze geen match voor Stephan en werken de omstandigheden waarin ze zich bevind ook niet echt mee.

Dit klinkt allemaal erg negatief en de drie en een halve ster lijkt dat te beamen, maar zoals ik hierboven al gezegd heb, ik heb dit boek wel met plezier gelezen.
Het zit goed in elkaar, de schrijfstijl is goed en het leest lekker vlot weg.

Ook al vond ik het over the top, ik ga de volgende in de serie zeker lezen en ik ben nu al nieuwsgierig wie we dan gaan volgen.