Schrijfster: Natasha Preston
Genre: New Adult, Hedendaags
Gepubliceerd: juni 2014
Taal: Engels
Waardering: ★★★★☆
Add to Goodreads
Everyone deserves a second chance at happiness, and three years after Chloe Holland’s boyfriend dies in a bomb attack in London, she’s ready to move on. That is until the one person she can see herself moving forward with is the worst person she could ever imagine.

Logan Scott was the one Chloe turned to when Jace died, but she never imagined becoming close to him would leave her with the biggest dilemma she's ever faced. He makes her question everything. She makes him a better person. They push the limit of right and wrong.

Unfortunately, Chloe and Logan are perfect for each other.

Review:


Een hele tijd geleden was ik regelmatig te vinden op Wattpad.com, de site waar amateur schrijvers/schrijfsters hun verhalen kunnen publiceren.
In die tijd heb ik heel veel goede verhalen gelezen waaronder Save Me van Natasha Preston.
Ondanks dat ik dat verhaal met heel veel plezier gelezen heb (ik kan me nog herinneren dat ik bijna niet van de PC te slaan was) was ik het toch helemaal vergeten en helaas heb ik er ook nooit een review van geschreven. Maar juist die herinnering spoorde mij aan dit boek te gaan lezen en ik heb er geen minuut spijt van.

Chloe en Logan hebben een moeilijke tijd achter de rug. Het verlies van Chloe's vriend Jace, de broer van Logan, heeft hun allebei veel verdriet gedaan.
Chloe veranderde in een kluizenaar en Logan verdronk zijn verdriet in de drank en vrouwen.
Na twee jaar klimmen ze met behulp van elkaar weer uit het diepe dal en bouwen heel langzaam weer een normaal leven op en doen weer wat ze voor de dood van Jace regelmatig deden, met zijn tweeën hardlopen.

Het leven lijkt eindelijk weer de goede kant op te gaan.
Chloe voelt zich na lange tijd weer happy en is er klaar voor weer te daten zonder zich schuldig te voelen dat ze Jace onrecht aan doet. Maar dat geluk raakt weer compleet verstoord wanneer ze er na een paar mislukte date's achter komt dat ze gevoelens heeft voor Logan, de oudere broer van haar overleden vriend.
Een vreemde daten is tot daar aan toe maar de broer van Jace? Nee dat kan echt niet. Dat is een grens die ze niet wil en kan overschrijden.
Maar gevoelens gaan waar ze niet gaan kunnen en het is een gevecht dat ze, hoe hard ze ook strijd, verliest.

Wanneer ze eindelijk toe geeft aan haar gevoelens voor Logan en ze samen gelukkig zijn gebeuren er dingen die ze weer uit elkaar drijven en veranderd de strijd om bij elkaar vandaan te blijven ineens in een gevecht om elkaar te kunnen houden.

Dit verhaal is niet helemaal vlekkeloos maar het is er wel één die ik met ontzettend veel plezier gelezen heb.
Het rauwe verdriet om het verlies van Jace, het gevecht tegen gevoelens en het gevecht om bij elkaar te kunnen blijven zorgde er van het begin tot het eind voor dat ik een brok in mijn keel had.
Vooral Logan bracht bij mij deze gevoelens naar boven.
Het feit dat hij zich al die jaren weggecijferd heeft deed me wat. Alleen al voor hem hoopte ik dat het goed zou komen.

Natasha Preston heeft met dit boek een emotioneel, pijnlijk, romantisch en mysterieus verhaal geschreven met een twist die ik niet aan zag komen.