Schrijfster: Cecy Robson
Serie: Weird Sisters #1
Genre: Adult, Paranormal, Vampiers, Weerwolven, Heksen
Gepubliceerd: 
Taal: Engels
Waardering: ★★★★.5
Add to Goodreads
Celia Wird and her three sisters are just like other twenty-something girls—with one tiny exception: They're the products of a curse that backfired and gave each of them unique powers that make them, well, a little weird…

The Wird sisters are content to avoid the local vampires, werebeasts, and witches of the Lake Tahoe region—until one of them blows up a vampire in self-defense. Everyone knows vampires aren't aggressive, and killing one is punishable by death. But soon more bloodlust-fueled attacks occur, and the community wonders if the vampires of Tahoe are plague-ridden.

Celia reluctantly agrees to help Misha, the handsome leader of an infected vampire family. But Aric, the head of the werewolf pack determined to destroy Misha's family to keep the area safe, warns Celia to stay out of the fight. Caught between two hot alphas, Celia must find a way to please everyone, save everyone, and—oh, yeah—not lose her heart to the wrong guy or die a miserable death. Because now that the evil behind the plague knows who Celia is, he's coming for her and her sisters.

This Wird girl has never had it so tough.

Review:

Na een hele lange tijd bijna alleen maar hedendaagse boeken te hebben gelezen werd de drang naar het paranormale genre steeds groter.
Maar telkens als ik in één begon mankeerde er voor mijn gevoel iets aan; de schrijfstijl was niet naar mijn zin, de personages spraken me niet aan, de mij voorgeschotelde paranormale wereld stond me tegen, kortom ik viel steeds weer terug op het oude vertrouwde hedendaagse genre.
Totdat ik dit boek opensloeg . . . na 2 bladzijden zat ik BAM . . . middenin het verhaal . . . . .

Zo moet een boek beginnen als je mij gelijk enthousiast wil krijgen . . . met een klapper . . . een spannende, gevaarlijke situatie waarin de heldin(nen) uitblinken in hun kracht, vindingrijkheid en . . . humor. Man, ik had in het eerste hoofdstuk de tranen al over de wangen biggelen van het lachen. Heerlijk!

De 4 zussen zitten in een gevaarlijke situatie: ze zijn omringd door vampiers.
Het hoe en waarom wordt al snel duidelijk en de geweldige manier waarop de schrijfster ons kennis laat maken met de gezusters Wird en hun gaven sprak me enorm aan.
En dat is nog maar het begin van dit spannende, mysterieuze, en humoristische paranormale verhaal.
We krijgen een scala aan bovennatuurlijke wezens voorgeschoteld, een virus dat vampiers en mensen dreigt uit te roeien, sexy weerwolven en een kick ass heldin met een net zo kick ass achterban.
Celia mag dan de hoofdpersoon zijn, haar zussen Shanya, Taran en Emme zijn net zo duidelijk aanwezig en volgen Celia in elke gevaarlijke strijd, ook al wil ze ze er liever buiten houden.

Naast al deze spanning en sensatie is er natuurlijk ook nog wat ruimte voor romantiek; de aantrekkingskracht tussen Aric en Celia zorgt voor een heerlijk erotische spanning, maar het blijft op de achtergrond.
De samenvatting doet ons geloven dat we een love triangle krijgen maar dat is niet zo, ook al zou de 3e partij dat graag anders zien.

De schrijfstijl is lekker vlot, soms een beetje te snel, dan moest ik ff een bladzijde terug om het bij te kunnen benen, de personages zijn sterk, aangenaam en zeer realistisch en de paranormale wereld is ontzettend origineel.
Het enige minpuntje, de reden dat ik geen volledige 5 sterren geef, is de hoeveelheid gebruikte metaforen. Ik houd er niet van. En alhoewel ik er gaandeweg het verhaal steeds meer aan gewend raakte en het verhaal gewoon te leuk en spannend was om niet verder te lezen, was het een klein puntje van irritatie.

Deel 2, 3 en 4 zijn gelukkig ook al uit dus ik kan nog even vooruit met de Weird Sisters.