Schrijfster: Hazel Gower
Serie: Macleod Clan #1
Genre: Adult, Erotisch, Time Travel, Paranormal
Gepubliceerd: januari 2014
Taal: Engels
Waardering: ★★★★☆
Add to Goodreads


In a world where "different" can be a death sentence, Clan MacLeod is special. By protecting all paranormal people, in return they receive the ability to recognize their soul mate.

Holly is on holiday in Scotland with plans of attending a Valentine’s Day sixteenth-century period weekend party at the MacLeod castle. When she arrives, lightning surrounds her taking her back in time to the fifteen hundreds and face to face with Duncan MacLeod.

Duncan, Laird of the MacLeod clan, has met his soul mate, and he’s not letting her get away. The only problem with this is the competition for Holly’s affection from his brother, Callam. With the constant feuding between his neighboring clans, and the trouble he has convincing Holly to stay married to him in his time, have Duncan unsure if he will ever have a happily ever after.

Will Holly sacrifice everything to be with a man she has just met, yet her soul recognizes? Or will she give up on true love and run from a world too unfamiliar, where her only friend is a black stallion?

Review:

Ik ben geen fan van Historische romans.
De cover van dit boek doet vermoeden dat ik er toch één gelezen heb en dat is gedeeltelijk waar. Het is een time-travel roman die zich afspeelt in het Schotland van een paar eeuwen geleden.
Waarom ik hem ben gaan lezen?
Sinds de serie Outlander, waarvan ik vanaf het moment dat ik het 1e deel zag fan ben, was ik op zoek naar een soortgelijk verhaal en ik dacht hem in deze gevonden te hebben.

Natuurlijk had ik ook de boeken van Diana Gabaldon, de schrijfster van Outlander, kunnen gaan lezen maar ik vind het nooit leuk de boeken waarop een TV serie gebaseerd is te lezen omdat er vaak veel te veel van afgeweken wordt.
Met dit boek waande ik mij een beetje in dezelfde sfeer als Outlander.

Holly viert haar vakantie in Schotland en is op een avond op weg naar een Historisch feest. Wanneer ze bij het kasteel aan komt wordt ze op magische wijze naar het Schotland van de 16e eeuw gehaald.
Natuurlijk heeft ze dat eerst niet door omdat iedereen verkleed op het feest zou verschijnen en de verwarring en ongeloof zorgt in het begin voor grappige situaties.
Ze ontmoet Duncan, Laird van de Macleod Clan. Hij roept enorm sterke gevoelens bij haar op maar toch is ze van plan terug te gaan naar haar eigen tijd, vooral als hij haar min of meer dwingt met hem te trouwen.
In de tijd dat ze zich voorbereid op haar terugkeer naar de 21ste eeuw past ze zich redelijk goed aan aan haar situatie alhoewel ze zich niet altijd kan vinden in de manier waarop de dingen gebeuren.
Duncan is absoluut niet van plan haar te laten gaan, hij heeft zijn soul mate gevonden en wil haar voor altijd bij zich houden.
Toch komt er een moment waarop hij breekt en op zijn besluit terug komt.

De verhaallijn van dit boek is erg leuk. Ik kon me er wel in vinden en de sfeer en het leven van die tijd is goed naar voren gebracht.
Klein minpuntje voor mij is dat Holly niet echt heel druk bezig was met het terug reizen naar haar eigen tijd. Ze dacht erover, praatte erover maar ondernam geen gerichte stappen, ze had het te druk met haar Laird.  Want als er één ding over dit boek gezegd kan worden dan is het dat dit een erotische time travel is. Dat is niet wat ik verwachtte maar ik vond het zeker niet erg.

De volgende in de Macleod Clan staat al weer op mijn TBR lijst want het voorproefje wat we kregen maakte me erg nieuwsgierig.