Schrijfster: Kirsty Moseley
Genre: New Adult, Hedendaags
Gepubliceerd: november 2014
Taal: Engels
Waardering: ★★★★☆
Add to Goodreads
He’s pole position…

Carson Matthews, the hottest driver ever to hit the MotoGP circuit, is living the carefree, celebrity lifestyle. With little to worry about, other than keeping himself top of the leader board, his favourite weekend pastime is visiting a certain blonde at Angels Gentlemen’s Club.

She’s a pole dancer…

Emma Bancroft, a part-time lap dancer, is just trying to make ends meet. Her responsibilities weigh heavily on her, as does the secret she’s kept from everyone for the last two and a half years.

The two of them are poles apart.

Review:

Via Wattpad ben ik in contact gekomen met de schrijfster Kirsty Moseley.
Het eerste boek dat ik van haar las was Nothing Left To Lose en ik was er enorm van onder de indruk. Het is altijd het eerst boek waaraan ik denk als ik de naam Kirsty Moseley lees, maar ook van haar andere boeken heb ik genoten, vooral omdat ze er altijd enorme emotionele rollercoasters van weet te maken.
Daar had ik me dan ook helemaal op voorbereid voor ik aan dit boek begon . . . . .

. . . en dat had ik niet hoeven doen.
Het boek is zeker leuk, maar in vergelijking met haar andere boeken is dit op emotioneel gebied maar een vlak verhaal.
Misschien ervaar ik dat zo omdat Carson en Emma al min of meer een relatie met elkaar hadden, een zeer bijzondere dat wel, en we niet de spanning en emoties kregen die in het begin van een relatie aanwezig zijn.
Misschien komt het doordat Carson een ontzettend lieve jongen is en pas nadat hij achter Emma's geheim komt veranderd in een boze, bezitterige en dwingerige man en daar kon ik hem niet mee rijmen.
Een minpunt voor mij was dat Emma Carson steeds liefkozend 'baby' noemde. Vooral gezien hoe hun relatie was en waar die zich op dat moment bevond.

Ik had ook het gevoel dat de schrijfster hier en daar steekjes had laten vallen.
Omdat ik niet te veel weg kan geven over dit boek kan ik er maar 1 noemen: de broer van Emma was duidelijk aanwezig in het verhaal totdat ze bij Carson in huis gingen wonen, toen leek het alsof hij van de aardbodem verdwenen was. Dat was echt opvallend.
Verder was het verhaal enorm voorspelbaar. Dat is niet erg, maar niet iets wat ik van deze schrijfster gewend ben.

Dit klinkt allemaal erg negatief maar toch heb ik Poles Apart met veel plezier gelezen en kijk ik al weer uit naar het volgende boek van deze schrijfster.