Serie: Lux #4
Genre: Young Adult, Aliens
Gepubliceerd: Augustus 2013
Taal: Engels
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
Daemon will do anything to get Katy back.

After the successful but disastrous raid on Mount Weather, he’s facing the impossible. Katy is gone. Taken. Everything becomes about finding her. Taking out anyone who stands in his way? Done. Burning down the whole world to save her? Gladly. Exposing his alien race to the world? With pleasure.

All Katy can do is survive.

Surrounded by enemies, the only way she can come out of this is to adapt. After all, there are sides of Daedalus that don’t seem entirely crazy, but the group’s goals are frightening and the truths they speak even more disturbing. Who are the real bad guys? Daedalus? Mankind? Or the Luxen?

Together, they can face anything.

But the most dangerous foe has been there all along, and when the truths are exposed and the lies come crumbling down, which side will Daemon and Katy be standing on?

And will they even be together?

Review:

Deel 3, Opal, viel me een beetje tegen op het gebied van de spanning, hij was in mijn ogen een beetje tam, en ook de romantiek en sexuele spanning, die zo overvloedig aanwezig waren in de 1e twee delen, miste ik.
Het einde was daarentegen super spannend met een cliffhanger die je met een brok in de keel en een knoop in je maag liet zitten en ik wist op dat moment bijna zeker dat in deel 4 de spanning weer op en top zou zijn.
En ik ben zeker niet teleurgesteld.
Van het begin tot het einde was het ongelofelijk spannend en er waren momenten dat de rillingen van ongeloof en afschuw me over de rug liepen. Het verblijf van Katy in Deadalus is er niet één die je zelf mee zou willen maken en ik had enorm veel respect en bewondering voor de manier waarop ze zich er doorheen wist te slaan.
Ook op het romantische vlak kwam ik weer aan mijn trekken en Daemon was weer de Daemon zoals we hem kennen met zijn heerlijke zelfverzekerdheid, arrogantie, hoge eigendunk en dubbelzinnige opmerkingen.
En jeetje wat kan hij romantisch zijn zeg! In dit deel heeft hij die kant dubbel en dwars laten zien en hij wist me regelmatig vlinders in de buik te bezorgen.
Origin eindigt niet met zo'n enorme cliffhanger als het voorgaande deel, maar het is spannend genoeg om weer met smart en ongeduld uit te kijken naar Opposition.
Ik heb echt geen idee of dat het laatste deel van de serie zal zijn.
Zomer 2014 zullen we het weten.

Ben je nog niet gestart met deze serie? Doen, het is echt een aanrader!
Hier vind je mijn reviews van de voorgaande delen:
#1 Obsidian 
#2 Onyx
#3 Opal

---------------* Veel Leesplezier *---------------