Schrijfster: Kiera Cass
Serie: The Selection #3
Genre: Young Adult, Dystopian
Gepubliceerd: mei 2014
Taal: Engels, vertaald i/h Nederlands
Waardering: ★★★★☆
Add to Goodreads
The Selection changed the lives of thirty-five girls forever. And now, the time has come for one winner to be chosen.

America never dreamed she would find herself anywhere close to the crown—or to Prince Maxon's heart. But as the competition approaches its end and the threats outside the palace walls grow more vicious, America realizes just how much she stands to lose—and how hard she'll have to fight for the future she wants.

From the very first page of The Selection, this #1 New York Times bestselling series has captured readers' hearts and swept them away on a captivating journey... Now, in The One, Kiera Cass delivers a satisfying and unforgettable conclusion that will keep readers sighing over this electrifying fairy-tale long after the final page is turned

Review:

Dit is een lastige review om te schrijven.
Lastig omdat ik er heel veel over wil zeggen, vooral mijn eigen gevoelens wil uiten, maar dat niet kan doen omdat het dan één grote spoiler gaat worden.

Wat ik wel kan zeggen is dat ik mij geërgerd heb aan Maxon. Het is voor ons vrij duidelijk wie hij zal kiezen, maar ondertussen blijft hij afspraakjes maken en kussen met de andere kandidaten. Eerlijk gezegd vond ik dat een beetje smakeloos.
Gelukkig is America niet meer het besluitenloze, wispelturige meisje dat de hele tijd heen en weer slingert tussen haar liefde voor Maxon en Aspen. Al vrij snel weet ze wie 'The One' is en blijft alleen de twijfel over of de man van haar keuze haar gevoelens ook beantwoord.
De politieke intriges spelen in dit derde en laatste deel weer een belangrijke rol en zorgen voor een aantal spannende momenten, maar laten ons ook zien hoe gepassioneerd America is in haar strijd voor een goed leven voor haar landgenoten en dat rijkdom en status haar totaal niet boeien.

Dit laatste boek in de serie is zeker beter dan zijn voorganger, maar ik vind hem niet zo goed als het allereerste deel, vandaar dat deze maar 4 sterren krijgt.
Ik heb hem zeker met plezier gelezen maar ik was toch ook wel regelmatig gefrustreerd en dan voornamelijk met de mannelijke hoofdpersonen. Van de één had ik wat meer toewijding verwacht en de ander wat meer vechtlust.
Wat niet van invloed is op mijn beoordeling maar me ook een beetje tegenvalt is het einde. Ik had een hele ander einde verwacht/gehoopt. Toch kan ik hier wel mee leven ;-)

Omdat ik ze zo mooi vind hieronder nog een keer de covers van de voorgaande delen. Als je er op klikt kom je op de review van desbetreffend boek.





---------------* Veel Leesplezier *---------------