Schrijfster: Jennifer L. Armentrout
Serie: Lux #5
Genre: Young Adult, Science Fiction, Aliens
Gepubliceerd: augustus 2014
Taal: Engels
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
Katy knows the world changed the night the Luxen came.

She can't believe Daemon welcomed his race or stood by as his kind threatened to obliterate every last human and hybrid on Earth.
But the lines between good and bad have blurred, and love has become an emotion that could destroy her, could destroy them all.

Daemon will do anything to save those he loves, even if it means betrayal.

They must team with an unlikely enemy if there is any chance of surviving the invasion. But when it quickly becomes impossible to tell friend from foe, and the world is crumbling around them, they may lose everything,  even what they cherish most, to ensure the survival of their friends…and mankind.

War has come to Earth. And no matter the outcome, the future will never be the same for those left standing.

Review:

Wat een fantastisch einde van een fantastisch verhaal!
Dit einde was wat ik van de schrijfster verwachtte: fenomenaal!

De eerste woorden van hoofdstuk 1 starten het vertrek van de achtbaan en daar komen we niet eerder uit als dat de laatste woorden van het laatste hoofdstuk geschreven zijn.
Ze weet het verhaal boeiend en spannend te houden tot het einde, het is sexy, intens en romantisch en de humor is geweldig.

Daemon blijft de arrogante, verwaande en eigenwijze persoonlijkheid die hij vanaf onze eerste ontmoeting in Obsidian was, maar hij heeft er een romantische, lieve kant bij gekregen in Origin en die heeft hij ook in Opposition gehouden.
Ik heb regelmatig gedacht 'ik wil een Daemon', want als ik al niet stiekem een beetje verliefd op hem was dan ben ik het in dit boek zeker geworden.

Katy is een bad-ass.
Vanaf het begin was ze al een sterke persoonlijkheid, maar door de boeken heen is ze uitgegroeid tot een kick-ass heldin.
Ze komt op voor zichzelf en iedereen die haar dierbaar is en is absoluut niet bang om de confrontatie aan te gaan. In Origin had ik al enorm veel respect voor haar gekregen, maar daar kwam nu nog een schepje bovenop want ze cijfert zichzelf helemaal weg voor het welzijn van de mensheid.

Wat ik ontzettend leuk vond is dat Hunter en Serena (en nog een aantal personages) uit de Adult novel Obsession hun opwachting maken in dit laatste boek.
In de review van Obsession schreef ik al hoe clever ik het van de schrijfster vond dat ze het verhaal van Katy en Daemon op zo'n subtile wijze in dat boek wist te verwerken, en nu liet ze ze terug komen in Opposition en speelden ze naast Katy en Daemon een belangrijke rol. Werkelijk geniaal!

Ik ben blij dat ik nu weet hoe het verhaal van Katy en Daemon afgelopen is maar ik zal ze wel missen en nog vaak aan hen en de andere personages terug denken.
Bij deze wil ik schrijfster Jennifer L. Armentrout bedanken voor wederom een geweldige serie!

Heb je deze serie nog niet gelezen of twijfel je nog?? Niet doen, Lux moet je hebben gelezen, lees mijn reviews nog maar eens na:

#1 Obsidian 
#2 Onyx
#3 Opal
#4 Origin